Ännu en tur med husbilen..❣️

Denna helg åkte vi till Sundsvall med ett stopp på Camping Jannesland i Stöde…inklusive loppis…handlade lite smått å gott jag inte behövde…men det var billigt..❣️😆
 Där bodde vi över en natt innan vi åkte till Sundsvall, tankade gasol och gjorde lite ärenden. Sedan åkte vi till Alnön och visiterade Kjellis å Sussi….så trevligt å mysigt…god mat och gott att dricka…Tusen Tack för det. Igår åkte vi vidare hemmåt med ett nattstopp på Gimårasten. Vi käkade god mat och stannade över natten i husbilen. Idag har vi haft en arbetsdag/eftermiddag med grannarna…det var kallt men mycket trevligt. Ikväll äter vi morsdagsmiddag hemma…det blir grillat och potatisgratäng…snabbt var den ledigheten över…❣️❤️

Ut på tur…aldrig sur❣️

I helgen gjorde vi en första tur för sesongen med husbilen…lördag till söndag. Vi skulle till Gubbhögens Fiskecamp men hamnade i Hoting….hahaha..vi satt å surrade å hade det trevligt och följde snällt GPSn utan att själv tänka…och plötsligt var vi på nån smal jäkla grusväg och fick vända. Det blev en sen middag och lite vin på Campingen i Hoting. Spelar ju ingen roll en natt…nu har vi ju Gubbhögens kvar❣️😆
På söndag eftermiddag njöt vi i solen på verandan vid Indalsälven…såna fina dagar det blev❣️

Tjejmiddag hos Lena

Härligt att få gå bort och äta god mat som någon annan lagat❣️Lena bjöd på chipsbricka med rom lök och gräddfil…sen åt vi fisk i ugnen med sweet chilisås och grädde och till efterrätt åt vi Gino…skumpa å vitt vin till det det hela.
Så gott…tusen Tack för ikväll❣️

Födelsedagsfest…..

…..och lite annat❣️
I torsdags åkte vi till Uppsala för att överraska Lars med en födelsedagsmiddag på fredag kväll. Bodde hos syrran och Lars blev redigt lurad. Han trodde att sambon Linda och han skulle ut å äta och där satt vi alla….det var Lindas mamma å pappa, moster Maggan å Knut..och jag å Pelle…❣️Det blev en fin överraskning och en rolig kväll. På lördagen tog vi en fika tillsammans och sedan åkte jag och Pelle till Hållen. Där var Maggan Jonny och Calle…vi badade tunna och käkade gott…och så såg vi mellon såklart❣️En fantastisk helg som avslutade med att jag åkte till Halåsen och var barnvakt till barnbarnen Malte å Hailey några timmar då Nils och Marielle äntligen kom iväg på konsert med Sabbaton. Jag kom hem 23:30 och somnade gott! Nu går vi in i en ny vecka och jag är redigt uppbokad…..arbetsmöte med företagarna….rehabträning….anställningsintervju….tjejmiddag och så klart jobb på KAPAB.
Tusen Tack till syster å svåger för en mysig helg och Tack till alla andra som kom med och överraskade Lars❣️

Bilträff i Aspås!

Ikväll blev det en tur med Corvetten….med veteranbilsklubben till Aspås. Vi hoppade över träffen i stan och åkte direkt till fikat i Aspås. Det var en hel del bilar på plats…kanske 100st…å gått fika å hamburgare. Det blev en fin kväll med sol trots att det regnade när vi åkte hemifrån.
 En mysig kväll med Garagegubben❣️

Kattvakt och Al Pitcher.

Igår kom Nova och Neo till oss…det är Emil och Elinas katter. Dom kunde inte vara hemma på grund av sanering av lägenheten…sanerining av pälsängrar. Emil å Elina kom med katterna…vi käkade pizza och sen var det dax för oss fyra att åka på Al Pitcher på Arenan…två år gamla biljetter blev äntligen använda.
Det var så bra och så kul ❣️
Nova och Neo är kvar till i morgon…Neo har gömt sig högst upp i vindstrappan..han är inte nöjd..❣️🥰

Fixat fint på graven❣️🙏🏻

Idag blev det äntligen av…att göra lite fint på graven där mamma, pappa och bror ligger. Jag hade ett lunchmöte i stan och då passade jag på att köpa ett fint arrangemang och åka upp med den….det blev fint❣️
Tyvärr kunde jag inte tid att stanna…det får bli en annan gång.
Många år sedan dom gick bort…mamma i december 1987 det är snart 35 år sedan…pappa i november 1992 det är snart 30 år sedan och Lasse i november 2006, det är 16 år sedan.❤️
(null)

Hipp hipp Hurra❣️

Nu har jag fyllt år…65 år blev jag igår. Jag har firat i flera dagar. Det började redan i fredags…hämtade syster Maggan på tåget mitt på dagen. Och så överraskande jag henne med en natt på hotell och en middag på Dalwhinnie. Marina kom med oss på en lite AW innan middagen och så träffade vi bekanta från Erikslund, Katarina å Tomas…avslutade kvällen tillsammans med dem  på Captain Cook. En mycket rolig kväll!
Igår var det öppet hus hemma på Östersundsvägen…många gäster och mycket mat…skumpa och vin…!
Idag har finaste syster åkt hem med tåget❣️
Tusen Tack till alla som på olika sätt uppvaktat mej❣️