Indalsälven en vanlig onsdag....

Vi äte middag på verandan
till detta skådespel..! 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Grattis på morsdag❣️

Tänkte åka på graven idag och sätta rosor...så blev det inte lilla mamma..vet att du förstår..❣️
Tänker på dej..det vet du❣️
(null)

(null)

(null)



Middag på en veranda nära mig..❣️

Återlämnade Malte vid 13:30...sen fotboll på Pizzeria Madonna i Lit..( hjälp en sån dålig match..det blev 3-1 till Djurgården...suck..! ) sen fixade vi grillmiddag hemma på bryggan..så mysigt❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Farmor & Farfars helg.....

...,,Malte is in da house❣️
Igår kom bästa Malte till oss...så efterlängtat besök..❣️ Det är svårt för farmor att hänga med i svängarna...en två år gammal pojke kan hinna med mycket innan man  hunnit blinka. Men Malte är ett lättsamt barn att ha hand om....han är  nyfiken och pratsam...han sysselsätter sig själv långa stunder även om han vill att man svarar på frågor och är med i svängarna. Vi är ute mycket...gungar, cyklar och leker i lekstuga och sandlåda och idag har han hjälpt farfar att rensa rabatter. Han somnar själv i egen säng och är positiv till det mästa.Vi trivs bra ihop Malte och jag å farfar....den som är skeptisk till besöket  är Alice...❣️🥰😂
(null)

(null)

(null)


Italien del 2❣️

Trots att vi haft dåligt väder så har vi njutit av vår vecka i Udine / Remanzacco. Vi har ätit och druckit gott...njutit av härligt sällskap och bara varit! Vi har ju jobbat på dagarna med telefon, order och kundvård...8-16 varje dag. Men Så fick det lov att bli denna gång och det har fungerat bra. Vårt värdpar Tina & Tonino var på bröllop fredsg, lördag och söndag men sedan kunde vi umgås..på måndagen kom Asta, Lena å Karin på lunch och på tisdagen var vi alla på Due Palme och åt gott med Britta å Anna-Maria...fantastisk mat❣️Igår åkte vi hem...planet var 50 minuter försenat så vi  kom till Skavsta vid 23:30...bilade till Lars i Uppsala för att sova några timmar...sov 2,5 timmar och bilade hemåt tidig morgon..! Kom hem till Lit vid 10:30...jobbat undan så mycket som möjligt...hemma i huset vid 17:00...omelett till middag och nu blir det filten och soffan..! 
I morgon kommer bästa Malte  att vara  en helg med farfar å farmor...längtar tedan❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Italien❣️

Åkte till Italien på onsdag morgon för att vara katt & hundvakt i några dagar..❣️ Allt har funkat tills idag då ena katten kräks upp allt den äter..så typiskt men ändå tur..familjen kommer hem idag..❣️Vi äter å dricker gott..har tillgång till bil och rör oss fritt på det viset.,❣️Som sagt idag kommer alla tillbaka från broloppet...det blir livat..Hemma i Lit har Alice det gott med Eivor...Tusen Tack för det❣️
Livet är gott❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Ett besök i Hållen....

....och en tjejmiddag i Lit! 

Jag åkte till Hållen i söndagsmorse...jag och Eivor bilade ner för att besöka Syster Maggan och Ludde. Det var värdefulla dagar för mej...att få se hur att är...på riktigt. ...❣️
Syster lagade god mat och det blev en del vin och lite filmer. Ingenting av utevistelse då vädret var skit..! 
Åkte hem genom snöstormen i tisdags...men det gick bra....ingen halka! 
Igår var det tjejmiddag hos mej...det blev inte som jag planerat men det blev ändå bra. 
Alltid kul att ses❣️
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Lennart 93 år...

Igår var det begravning på min svärfar Lennart Folke Nilsson...han blev 93år på sitt 94e..! Det är ett långt liv....!  Tyvärr kände jag inte honom så väl...vet exakt vad han gjort å inte gjort  men inte vad han tänkte eller kände...Men det var en fin begravning med mycket sång och musik som avslutades med att vi..alla i familjen åkte hem till Pelles bror Anders där vi vi åt gott...pratade och mindes, skrattade och drack vin..! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Anita 62 år...

....hur gick det till..? Firade min födelsedag igår... i 62 år har jag levat..och kan inte fatta hur fort allt gått! 
När jag fyllde 25 år hade bästa Lena å jag 50 års fest på fritidsgården i Lugnvik...när jag fyllde 30år var det stor fest i vårt hus på Åkervägen i Lugnvik...40 års festen gick av stapeln i en festlokal i Torvalla om jag minns rätt...när jag fyllde 50 år hyrde jag in festen på Jamtli med Italiensk buffé...för två år sedan firade jag mina 60 år med en fest i vårt hus vid Indalsälven i Lit..Och så igår firade jag 62 år med några få goda vänner i hårt hus/hem vid Indalsälven i Lit. Är så tacksam för alla år jag fått även om det inte alltid varit så lätt att leva rätt....jag känner just nu att min kropp sviker mej...men gör ingenting åt detta...har svårt att be om hjälp..jobbar för mycket och sover som en kratta..!
 Men nu har jag lovat mig själv att ta tag i detta för att kunna finnas till för barn å barnbarn i flera år till..,
Jag är tacksam över allt som jag fått uppleva  i mitt 62 åriga liv! 
Det finns de som har det betydligt värre än mej...❣️

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


RSS 2.0