Det blir liksom inte av..!

Bloggandet menar jag..det sitter fast i något som nog löser sig..har liksom tappat lusten. Men jag tragglar väl på så lossnar det väl av sig själv..!

 Denna veckan har det blivit långa dagar på KAPAB...men har oxå hunnit med en fika med bästa Marina...en lunch med Emil och en middag på Pizzerian med gubben. 
Idag är jag ledig och tillbringar dagen med Malte..som sover över. 
Pelle har åkt till stugan men jag blev hemma...med Malte å Alice. Han svarar inte i telefonen min man...och då blir jag orolig...vet inte ju inte ens om han kommit fram...o inte e han på Facebook och inte svarar han på SMS...! 
I morgon ska jag träffa bästa Lena..vi ska laga mat å dricka vin och jag sover över i stan! 
Malte sover...Alice sover och jag ska oxå snart gå till sängs..man vet ju inte hur länge man får sova i måra! 



Det rullar på...!

Januari rullar på..! Det går snabbt att komma in i rutiner och på jobbet flyter det på.,! Denna årstid är jag tyvärr så otroligt trött..mörkare än mörkt blir det oxå när msn plockat bort advent..! Fortfarande mörkt när jjag går till jobbet vid 7:30...och verkligen mörkt när jag går hem vid 17:30..! Jag lagar oftast en enkel middag...eller värmer rester...eller så blir bara gröt eller ägg eller i sämsta fall en macka..! Orkar absolut inte gå ut å gå..eller träna på något annat sätt..promenerar ju ca.30 minuter på lunchen varje dag..,men skulle absolut behöva 30minutet till. Det kanske blir bättre när ljuset återkommer..! Efter middagsstök dör jag i soffan...framför TVn...somnar ibland...och lägger ändå mig för natten redan före 23:00...inget liv...! 

Jag välkomnar ljuset...å våren NU..! 



Trettonhelgen....

....och ut med Julen..! 


I torsdags kom Lars och hans flickvän Linda och i fredags åkte vi alla till Huså....katten Alice och barnbarnet Malte var oxå med. Det var ett rejält lass som kom upp och vissa av oss fick gå Mördarbacken flera gånger...en hel del som ska med när man har barn med. 
På fredagen bjöd Lars å Linda på middag...saffranssoppa och vitlöksbröd...pasta med chili och räkor. Sen spelade vi spel och pratade tills långt in på natten. 
På lördagen fick vi sovmorgon då Malte sov till klockan 9...! Efter en förmiddag vid brasan tog vi en promenad runt byn...och en genväg genom djupsnön höll på att göra oss helt slut! Våfflor och grädde när vi äntligen kom hem...sen var det Pelles och min tur att bjuda på middag ...det blev röding på Jämtlandsvis...med klyftpotatis och messmörssås...en Irishcoffe på det och en ostbricka...mera spel och mycket prat. 

På söndagen såg vi film på förmiddagen medan snöstormen tilltog utanför fönstret..! Det gick ändå bra att ta sig hem genom drivor av snö..Lars och Lindas flyg avgick i tid kl.4 och vi kunde lämna Malte till Mor å Far utan trubbel.
 Ikväll åkte julen ut...nästan allt är borta och jag har bytt gardiner i köket.

Hur har du haft det då...??



RSS 2.0