Loppis i Erikslund!

Loppis i Erikslund ( mitt emot Körfältet)

NÄR: lördagen den 31 augusti 10:00 - 16:00.

VAR: Vi finns på grusplanen precis vid infarten till området.

Skyltar vid infarten, bägge riktningarna.

Välkommen att fynda blad bra grejer och riktigt bra loppispriser!
 
 

Lite stel...

......var jag imorse när jag skulle upp ur sängen!
Jag stretchade nog för lite igår...inte bra!
Men efter en promenad till kontoret så känns det OK!
 
Fredag...skönt det!
Vi har P-möte på förmiddagen
och så tänker jag sluta vid 15 idag.
 
Ikväll ska vi sätta upp Loppistältet till på lördag...
så att det liksom är färdigt på lördagmorgon....
....bara att köra dit grejerna!
 
Undrar vad det blir för väder idag...
dimman låg som ett täcke över stan i morse när jag gick på jobbet....
men det kan bli en hyfsad höstdag vad det lider!
 
Må så gott hörrni...å trevlig helg!
 
 

Plötsligt händer det....

Efter middagen gav jag mej ut i träningsspåret vi har runt knuten...tanken var att ta en promenad på tre km. runt elljusspåret. Tänkte att jag skulle testa att lufsa lite...för att känna på bara. Det slutade med att jag sprang runt hela sträckan! Det var en fantastisk känsla att orka med detta...min första löptur på tre år!
Bilder före och efter min oplanerade träningsrunda!


Hösten!

Saker som måste göras i höst!
 
 
*Ta upp båten - nästa söndag blir det nog!
 
*Ta in trädgårdsmöbler - inte ännu på nån månad!
 
* Sätta innerfönster i Husåstugan - kan bli nästa helg!
 
*Vinterförvaring av husvagnar - hoppas på att få hyra ut dem...dom mår bäst av det!
 
*Vinteförvarimga av Amerikanska bilar - Pelles problem!
 
*Avmaska katter - Typ NU!
 
*Köpa nya vinterkängor...å sälja dom andar som är oanvända men för stora - kanske kan jag sälja dem på loppisen till helgen!
 
* Göra vinterfint på graven - måste åka dit och se hur det ser ut!
 
*Börja Vattenpilates - Ring Biggan genast ang.detta!
 
*Köpa gym.kort och faktiskt gå - borde jag gjort för länge sedan!
 
*Fixa till längdskidor å pjäxor så att det är klart när vintern kommer - nu nu nu nu...!
 
*Köpa Mysdress inför höstens långa filmkvällar - hur svårt kan det vara!?!?
 
*En tjejhelg i Husåstugan är planerad - Hoppas att den blir av!
 
* Knut fyller 25 år - då blir det fest! :O)
 
*Förbereda resa till Turkiet - Vi åker till Alanya med kompisar i oktober!
 
*Längat efter tjejresa i november - vi åker på Pricilla Queen of the Dessert i november!
 
*Ladda upp med ljus å värmeljus - ett Ljusparty är på G!
 
 
 
Njuta av färger å rönnbär...sprakande bladprakt och sparsam sol!
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 


Kö i köket!

Kom hem idag och var jäkligt hungrig...tänkte att jag sätter väl igång med maten då! Men nej å nej....Emil var först...bara att köa till han var klar med sin middag och fem matlådor. Jag får nog bygga om köket till ett storhushållskök om vi ska vara många som fixar mat samtidigt...händer inte var dag att det blir kö men men...! Nu dör jag framför TVn....så jäkla trött ikväll!


Och så kom det då......

..........regnet!
 
Det var ju i och för sig väntat och säkert behövs det oxå..
lite regn har ingen dött av!
 
Jag sitter på jobbet och försöker planera dagen....
telefonen tar mycket av min dag nu
när det bara är Nils och jag på kontoret....
det blir till att planera in det andra som oxå ska göras...
så att inget glöms bort!
 
Fick presenter när jag kom på jobbet i morse....
nykokt lingonsylt och nygjord lingondricka,
av min medarbetare Leif.
Gulligt att tänka på mej! :O)
 
Jag ska oxå ta mig tid att hämta FB-fynd...
100kr för nya knoppar och handtag till köket i Huså 
och så ska jag fixa mina naglar i eftermiddag.
Men först jobba som sagt!
 
Redan onsdag...mitt i veckan....Over the hump!
 
Till helgen blir det Loppis i Erikslund igen...
med Surströmmingsfest på kvällen.
Det ska verkligen bli både roligt och gott!
Har just nu hela huset fullt med "loppisprylar"...
sånt jag plockat ihop för att sälja...
både saker från Huså och från Kallkällvägen!
Bra att få bort en massa som jag inte behöver längre....
....verkligen skönt!
 
Nya knoppar å hantag till köket i Huså - 100kr/15delar...FB-fynd!
 
Lingonsylt å Lingondricka - gåva från min medarbetare Leif!
 
 

And it goes on and on and on...

....solen levererar! Vi käkar middag på verandan...lyssnar på musik och tar en powernap i solen! Halleluja...låt detta fortsätta!


Ännu en solig dag.....

...........en tisdag!
 
Så otroligt att solen fortsätter att leverera
värme och solsken så här långt in i augusti....
jätte härliga dagar och underbara kvällar!
Vi tog en lång skön promenad på lunchen Pelle och jag...
så härligt att komma ut mitt på dagen!
En tur med båten hade inte suttit fel ikväll...
men Pelle ska till Åre och styra upp något byggprojekt i Ullådalen
så det blir ingen båt.
Jag går väl hem och softar i mina nya solstolar tror jag....
ett glas vin i solnedgången kanske...
eller en kvällspromenad...vi får se!
 
Det gäller att njuta av detta som såklart snart tar slut!
 
 

Nya fynd....

....på Facebook! Ikväll hittade jag två badenbadenstolar för 150kr..."först till kvarn" och det var jag! Hahaha...bra att ha till nästa sommar eller vad tycks!


Toxic Sugar....!?


Fort var det gjort....

.....helgen är över i ett nafs!
 
Var på mysig tjejmiddag hos Lena i fredags
...jag, Lena och Amanda käkade middag ihop
sen ringde vi efter Nina som satt ensam hemma.
En mysig kväll även om jag lyckades trycka i mej för mycket vin!
 
Lördag förmiddag åkte vi till Ljungaverk på bilträff.
Vi tog med husvagnen och övernattade.
En härligt solig dag och en varm mysig kväll med The Boppers som spelade.
Våra camping-grannar från Kramfors hade bartömning
och bjöd på Hot Shot så det stod härliga till.
 
Vi hade ju tänkt besöka IKEA på söndagen men ångrade oss
och styrde kosan hemmåt för att ev. hinna ut med båten en tur.
Det var ju en evinnerlig tur att vi inte åkte till Sundsvall å IKEA
för Thunderbirden klappade ihop nån kilometer innan Brunflo.
Den var helt överhettad i bakaxel eller bromstrummor eller nåt.
Vi vågade inte köra den hem....
Emil fick hämta oss och husvagnen...
Tur att vi stod i Brunflo och inte i Sundsvall!
Vi hyrder senare på eftermiddagen en vagn och hämtade bilen...
så nu står hon i alla fall hemma på gården!
 
En helt fantastisk helg har det varit på många sätt...
även vädret har varit otroligt!
Det var över 20 grader varmt igår kväll kl. 20:00!
 
Idag får vi oxå varmt...!
Synd att man måste jobba såna här vackar sensommardagar! ;O)
 
 
Bästa Lena!
 
 
Fina Amanda!
 
Anita......
 
Bilträff i Ljungaverk - Anita å bilen!
 
 
 
Pepita Slappers i öltältet!
 
The Boppers!
 
 
 
 

Soliga fredag!

Tänk vad mycket lättare det är att jobba när solen skiner....
lättare att vakna....lättare att promenera...
å lättre att jobba!
 
Inte mycket händer idag....
bara lönerna att fixa och inte ens dom bråkade med mej idag!
Glömde dock att sätta utbetalning till på måndag
alla fick sin lön idag....
att få lönen innan helgen = Nöjda medarbetare! :O)
 
Har promenerat i solen på lunchen....
det blev en tur runt Travet och Odenskog...
nu väntar jag på att få gå hem!
Jag vill softa lite på verandan
innan Lena hämtar mig för en date hemma hos henne.
Känner på mej att det blir en mysig kväll...
....länge sedan vi sågs!
 
 
 

....å inte vet jag....

.....vad jag ska skriva om idag...!? Jag kan skriva om att det var full fart på jobbet men roligt.....att vi kört en massa skit på källsorteringen....att vi ägnade lunchen åt att handla mat....att jag åkte ut till bästa Carina efter jobbet och fick en massa fina blommor att ha på verandan. Hon ska åka utomlands och städar undan sommaren innan...bra för mej som kan förlänga sommaren med fina blommor. Tack för det Carina!....Att ikväll packar vi husvagnen inför resan till Ljungaverk på lördag morgon....att i morgon ska Jag och Lena laga mat och dricka vin tillsammans hemma hos henne! För övrigt kan jag skriva om att jag skulle behöva en helkroppsmassage....har ont över allt!


Små cyklar dom far omkring....

....dom hörs nästan ingenting...lite rassel å lite pling....rassel rassel å pling! Idag har jag legat i med motionen...cyklade till jobbet i morse ca 2km...från jobbet och till stan för att fixa fötterna 3,8km å tillbaka till jobbet 3,8 km. En promenad på lunchen 20 min...! På eftermiddagen cyklade jag till Carina på Frösön och klippte mig...det blev 6,5km och så hem 5,4km. Det blev 21,5km på cykel idag...inte illa pinkat! Tjohoo vad jag kommer att ha ont i rumpan i morgon!


Att hålla fast.....

......vid sommaren ett tag till! Idag blev den av...turen med kära Solöga! En båttur i strålande sol....sommarkläder....sommarsallad till middag.....sommarfeeling i kroppen! En skön tur på två timmat! Vi pratade om att sova över i båten nån natt....sticka tidigare från jobbet....åka ut till Kungsgårdsviken....grilla å hänga i båten...och sova över! Nästa gång det är läge å väder så blir det av!


Power.....

Power nap å power snack....!
Power walk å power talk....!
Speed reading å speed dating....!
Snabbtåg å snabbmat....!
Snabblån å snabba cash...!
nu finns det till och med snabba kolhydrater!
 
Varför måste allt göras så jäkla snabbt å med andan i halsen....
Jag vill göra saker i lugn å ro!
Men jag dras lätt med i detta snabba och glömmer bort mej själv.
Har svårt att ta det lugnt....
fast jag behöver det!
Jag springer omkring och rycker i alla trådar samtidigt!
Vet inte om jag är stressad heller...
för jag är så van att leva så här snabbt....
kan ingenting annat!
Känner mig lat och om jag slappar...!
 
Undrar var dessa värderingar kommer ifrån....?!?
 
 
 
 
 
 

Ännu en sommarkväll!

Det blev ett otroligt väder idag mitt på dagen och vi beslutade oss för att ta en tur med båten på kvällen! Men på väg hem efter jobbet så var det sämre...varmt men regnigt. Vi beslutade oss för att strunta i båten....då sken det upp igen och blev en fantastisk kväll! Snabbt hem å packa mackor å kaffe och iväg till båten! Men då bestämde sig Solöga för att inte starta....nåt med elen....helt död var hon! Så det blev kajhäng och middagsfika i båten...alltid något och absolut kvalitetstid!


Soliga måndag!

Vaknar till strålande solsken redan kl.6....
det går lättare att kliva upp då tycker jag!
En promenad till kontoret och så lite kaffe....
jag har det bra...kan göra lite som jag vill...ibland!
Det är ganska lugnt på telefonen....ännu i alla fall!
 
Denna veckan ska jag till frissan...haleluja...
det är verkligen på tiden och i grevens minut!
Skönt ska det bli!
 
Nästa helg ska vi på mässa i Ljungaverk.
Det blir lite bilutställning och Doo Wopfest...
The Boppers ska spela på kvällen....
vi tar med husvagnen och stannar kvar över natten.
På söndagen blir det IKEA...när vi ändå är i närheten!
 
Önskar dej en bra vecka!
 
 

Det var den helgen det!

Fort var det gjort....en helg som bara försvinner! Men himmel så mycket vi hunnit med att fixa! Vi är inte riktigt klara i stugan men inte allt kvar heller! Det känns bra att jobba med något tillsammans och det är kul att det gör sån skillnad. Nu har jag varit och hämtat en matta som jag köpt på FB för 80kr...den ska till stugan! Ikväll blir det film och så ska jag ta ett härligt långt bad! Ny vecka väntar...nya möjligheter att göra något bra...något som gör skillnad!


Ännu en arbetsdag i stugan.....

.....och jäklar så bra det blir! Vi har målat möbler och vi har målat trappan....vi har målat våra öppenspisar...och vi har målat min lastpall....som ska bli en sänggavel! Vi tog en lååång promenad runt Huså by...drack öl på Huså Herrgård....lagade god mat och har bastat! Nu blir det film och slappa! Önskar dej en fin lördagskväll!


Mera sol....och fredag!

Idag efter jobbet packar vi ihop och åker till stugan!
Har inte kollat vädret...det får bli som det blir!
Det ska bli kul att renovera vidare i stugan...
allt blir bara bättre...ljusare å mysigare.
Nya köksmöbler är oxå på G...
men vi får nog inte med oss dom denna helgen.
 
Svårt detta med helger...så mycket man vill hinna!
Denna helg = Huså...nästa helg = mässa i Ljungaverk.....
sista helgen denna månad = Loppis i Erikslund med surströmmingsfest på kvällen.
Sen är vi inne i september!!
Man ska inte tänka så mycket frammåt....
bara försöka var i det som är just nu!
 
Jag äger en Pizza Pronto från OBH Nordika...
man värmer fryspizza i den och den har inte blivit använd hemma
så jag tog den på jobbet.
Den har inte blivit använd på jobbet heller.
Nu tänkte jag att jag kan ju sälja den på Loppisen....!
kollade igenom bruksanvisningen lite snabbt
och såg att den ska gå utmärkt bra att grädda tunnbröd i!!
Nu måsta jag ju ta hem den och prova hur det går...
 
Tunnbröd låter ju klart roligare än fryspizza!
 
 

Solen!

Tänk att det var så mycket lättre att ta sig till jobbet nu på morgonen
bara därför att solen skiner idag.
Inte så jätte varmt men i alla fall en 15 grader eller så...och sol!
 
Jag är trött idag oxå....jätte trött...svimfärdig....!
Vad är det för fel?
Tror att det är min otroligt slamriga arbetsmiljö
som tröttar ut min hjärna.
Igår efter middagen så gjorde jag absolut ingenting...
satt i soffan i tystnaden i över en timma...
....ingen musik...inget prat...bara tystnad.
Så jäkla skönt! 
 
Vi förbereder ännu en arbetshelg i Huså...
....måla klart och fixa till sovrummet.
Måla trappan vit...!
Lägga golv-värmeslingor i matrum å kök
Jag ska ta med mej en lastpall...
måla den vit och använda den som sänggavel...
tror att det kommer att bli jätte bra.
Kul att pyssla!
 
 
Vad tror du...?
 
 
 
 

Roliga akronymer!

Om du känner dej för gammal för förkortningar som OMG (oh my god) eller WTF (what the fuck) när du skriver sms eller på FBå Twitter, så kanske några av förslagen här för mogen ungdom passar bättre! 😄


Godmorgon regniga onsdag!

Det var trögt att vakna och att kliva upp i morse....
men måste man så måste man!
Vi tog bil till jobbet för en gångs skull på grund av regnet.
Nils är ledig idag oxå så det är bara att kavla upp ärmarna
och hugga in på arbetsdagen.
Det måste väl sluta att regna nån gång....
längtar efter fina höstdagar i stugan!
 
Nu måste jag sätta fart och reda ut en massa strul....
bland annat så funkar inte faktureringsprogrammet!
 
Tjolahopp...vi hörs senare!
 
 

Tröttmössa...!

Ingen bra dag idag...stressad och sur har jag varit! Det är tufft att vara själv på telefon och support. Åkte och handlade efter jobbet....och hämtade en trearmad golvljusstake som jag köpt på FB. Hjälpte Lars att möblera om på rummet efter middagen...sen dog jag i soffan...framför TVn! Gääääsp...!


Födelsedagsmiddag....

....för Nils!
Stressade hem från jobbet i ösregn...via Coop för att handla...!
Emil var snäll och hämtade mig på Coop..!
Det blev en god och trevlig middag med alla samlade..! Härliga samtal å glada skratt!
Vi satt länge på verandan..å jag sitter fortfarande kvar!
Suger ur det göttaste ur sensommarkvällen!


Regniga måndag!

Tog en promenad till jobbet nu på morgonen.....i ösregn!
Jag vill inte att sommaren ska vara slut nu men det är den nog.
Får väl hoppas på en varm och färgrik höst....
inte ännu då men lite senare!
 
Nils är ledig idag oxå så jag är själv på kontoret.....
en hel del att fixa med...och så denna telefon som ringer å ringer! ;O)
 
Ikväll ska vi fira Nils som ju fyllt år....
vi firar väl med god mat, tårta och presenter!
Undrar vad man ska hitta på för mat....
han har ju, trots uppmaningar, inte önskat någon mat sonen!?!
 
Nu önskar jag er en skön måndag....och en bra vecka!
 
 
 

Sköna söndag!

Anna och Olivia åt middag med oss igår och vi satt på verandan till sent på kvällen....drack vin och surrade! Idag sov jag länge och sen tog Pelle och jag en promenad och så somnade jag igen...i soffan! Nu glor vi på TV och jag kommer nog att somna på nytt....Tröttmössa idag jag!


Ledig lördag!

Vi hade en fantastiskt trevlig kväll igår min man och jag. Började med en öl på Dalwhinnie....sen bio- vi såg Elysium som för övrigt hade premier igår. Efter bion gick vi ner på Marite och åt god middag....mycket trevligt och gott att sitta där vid hamnen å käka. När vi skulle hem så gick vi förbi Captain Cook...där var live music med Ma'Kellys ..Status Quo - bandet från Mora. Mysigt och trevligt där med en öl. Väl hemma blev det lite balkong häng nån timma i natten innan sängen lockade. Idag ska jag träffa min kära kusin Anna och hennes dotter Olivia...vi ska väl göra stan å käka lunch och lite sånt! Vill oxå säga Grattis till min syster Maggan som fyller år idag...Puss å kram till dej!


Försov mej.....!

Vaknade med ett ryck....en timma för sent!
Det var bara att slänga på sig paltorna och bege sig ut i regnet..
..ingen frukost....inget smink...
helt O O skulle man kunna säja!
Men nu är jag på plats...lite kaffe på det här så!
 
Det regnar på festivalbesökarna i Gävle oxå
....dom som är på Getaway..
Stackars dom...i tält å allt!
 
Undrar om jag nu ska vara utan mat ända fram till lunch....
eller om jag ska käka min matdosa redan nu...
i alla fall halva dosan!?1?
Så får det bli! :O)
Önskar er alla en bra fredag....Puss å Kläm!
 
 

Internationella orgasmdagen....

....och kräftpremier är det idag! Man skulle kunna ha kombinerat det på nåt vis....?!?! Men nu är det ju snart slut på dagen och det blir nog varken det ena eller det andra skulle jag tro....i all fall inte idag! Borde lära mej att njuta mer av de dagar som går....här å nu!


En kvällspromenad....

.....i Badhusparken blev det ikväll! Var in på Marite och bokade bord till i morgonkväll när vi ändå var förbi! Vi har Biosupebiljetter som vi tänkte nyttja i morgon....först en öl...sen bio och så mat på Marite. Det blir en mysig fredagskväll!


Grattis Nils!

Idag fyller min förstfödde år....
han fyller närmare bestämt 24 år!
Liten blir stor och det är på barnen man verkligen märker att åren rinner iväg.
 
Det var spännande att bli mamma för första gången....
även om jag var 32 år när Nils föddes
så var jag osäker och nervös över att ansvara för detta lilla liv.
Meeen så mycket glädje som du har givit mig Nils!
Som liten var du pappas gosse....
skulle vara där Pelle var.... alltid!
...meka bilar å datorer....klippa gräs eller skotta snö!
Du skruvade isär allt du kom över....
men det var inte alltid det gick att sätta ihop igen...!
Nyfiken på all mekanik..!
 
Alltid finns du till hands med en hjälpande hand
eller glada skratt och goa kommentarer.  <3
Du är en fin storebror och en härlig son!
 
Grattis Nils på din dag
och hoppas att du får en härliga dagar på Getaway Rock Festival! 
 
 

In the mood.....!

Jag är verkligen inte på humör....in the mood!
 
Tycker att allt är jobbigt å besvärligt....
missförstår och missförstås....
är trött men kan inte sova....
känner mig ledsen och låg....
ont i kroppen å ont i knoppen....
irriterad å sur....
 
Så har jag det....
Hur mår du då??
 
 

Tjolahopp....!

Hej å hå vad tiden går....!
 
Gårdagen bjöd på jobb och på kvällen var det Tjejmiddag hemma hos mej
.....Lena , Karin och Biggan kom och vi grillade.
Fint väder så vi kunde sitta ute delar av kvällen
och på verandan var det mysigt när solen gick i moln.
 
Idag har vi molnigt men 20 grader varmt....
det ska bli åska på eftermiddagen.
 
Det blir en kämpig vecka resterande....
Nils ska vara ledig onsdag - fredag + delar av nästa vecka
så jag blir ensam på telefonen.
Men det är bara att gilla läget....
och det är ganska lugnt just nu!
 
Eventuellt ska vi fira Nils ikväll....
han är ju borta när han fyller år.
Har ingen aning om vad jag ska bjuda på....
eller vad jag ska köpa i present!
Men det löser sig väl det med....!
 
 
 

Arbetsdag 3!

Mera måla idag....målat färdigt golvet i sovrummet och målat min gamla köpmannadisk...plockat undan och spikat lister....målat fönsterfoder! Klockan går fort när man har kul! Vi åkte tillbaka till stan vid 15:00 för att äta middag med Pelles systrar...dom fixade och jag åt och mådde gott! Vi kunde sitta ute på verandan å käka....Erik och Johannes var oxå med...å Lars, Emil och Elina! Jätte trevlig kväll! Nu dax att sova inför ännu en jobbarvecka...! God Natt...over and out!


Arbetsdag 2!

Idag har vi oxå slitit på bara den! Målat golv å tapetserat... tapetseringen tog verkligen lång tid...mönsterpassning...ett rum som är snett å vint å inga mått som är lika våd för våd! Jag har klipp gräset i typ fyra vändor...det var hur långt som helst! Vi tog en promenad vid två och käkade lunch på Huså Herrgård. Sen mera fix å trix! Så nu är vårt sovrum nästan klart! Vi har bastat och ätit god middag och nu sätter jag ber min rumpa framför en film! Nu har vi vara resten kvar...det blir i morgon!


Arbetsdag 1!

Idag har det hänt massor här i stugan....vi har målat tak och vi har målat golv...vi har målat fönster och vi har målat dörrar. En lång promenad i solen blev det oxå...runt byn och lite till! God middag fick vi till och så blev det en biltur runt Kallsjön! I morgon ska det tapetseras och klippas gräs och kanske går vi och äter middag på Huså Herrgård!


Time out...kortvecka!

Efter många om och men beslutade vi oss för att vara lediga imorgon fredag Pelle å jag....åka till stugan i Huså och klippa gräs och så ska vi måla å tapetsera om på vårt sovrum. Vi åkte upp redan ikväll....i strålande kvällssol! På vägen upp så stannade vi till vid Kallsjön....rena Playan en underbar sandstrand nästan på fjället! Nu har vi kommit upp till stugan....fikat lite och med en film. Det ska bli kanonväder i helgen....över 25 på lördag... kan bli fint här då oxå....ett besök på Playa de Kallsjön kanske!


RSS 2.0