Buuu!!

AIUTO!
l´inquietante qui...

(HJÄLP! Det spökar här...
)


Ciao again.....

Det är skönt i baren tycker jag :0)


Ciao

Som ni ser så har jag det bara bra.


Arlanda!

Sitter på Arlanda och dricker kaffe!
 Det blir inte mycket sova när man ska av här,
känns som om man just somnat så är man framme.
Nu har vi checkat in väskorna
och ätit lite +  fått kaffe.
Vårt plan går vid 8 så vi har gott om tid!

 Tar väl en runda i Taxfree!
Italy next!










Ännu en snabbis.....

Jobbade på som en galning över lunchen och till till klockan 3
- hämtade Lars till klippning hos "snabba tanten"!
Iväg på affären ......
väl hemma så var jag tvungen att tömma en översvämmad diskbänk
- sen började jag packa OCH lagade middag samtidigt.
 Nu har jag i alla fall packat klart...nästan...;O)
- nu ska jag ta ett Relaxande bad i väntan på tåget till Arlanda

- ett bad och ett glas vin en tidig måndagkväll
precis i starten till resten av mitt liv!



Tio minuter i 9 går mitt tåg...
och jag kommer garanterat att var med! :O)


En snabbis......

Ska bara skriva -  en snabbis!
Är inne på kontoret -  en snabbis!
Måste ner på stan -  en snabbis!
Ska skjutsa Lars till frisören - en snabbis!
Måste hem å packa - en snabbis!
Åker till Italien - en snabbis!

Den här dagen blir bara värre och värre!

Forza Italia!





Oh what a day!

Snacka om en speedad dag!

Jag fick med mej Lars ut till båten
och vi hjälptes åt att olja in runt fönstren där vi slipat.
Vi var tillbaka hemma 5 minuter innan krattningen och grillningen med grannarna började.
 Lars hjälpte mej att fixa en eld och grilla korv.
Trettio korvar senare började det regna
så då var det slut på den samvaron.

Då tog jag med mig Nils för att köpa plant och jord till blomlådorna
 som måste planteras nu eftersom jag kommer hem två dagar innan studenten.
 Så nu har jag planterat blommor i alla lådor och krukor som jag hittat!.
Det blev jätte fint!

 Nu fixar jag middag och skall till med lönerna,
sen är det bara packa resväskan kvar att göra.......

Undrar du vad min man gör en dag som denna???
....han fixar med sina bilar! ;O)














Mycket att göra!

Idag är det fullt på schemat!
Jag ska ut till båten och olja in där vi slipat
sen har vi samkväm med Lillängeborna - grillning och kratta löv kl.12,
jag måste göra klart lönerna och så ska jag packa.
Det är bra väder idag oxå
så med lite flyt borde jag hinna med allt!

 Men då får jag nog sätta fart redan nu 
- tjoohoo, ut till båten!


Lite bilder....en vanlig lördag....!

Här kommer då lite bilder från min dag!


En vanlig lördag!



Grabbar som tannar!
 

 
Middag i solen!
 
 Ny outfit - var är dottern?




Sooool! :O)

Dagen vände och vi fick sol!

Just nu sitter vi på verandan i strålande sol,
vi har + 20 grader! :O)
Vi ska grilla till middag så klart!!
Äta ute och njuta av den första sommarkvällen!

Jag borde packa, jag borde räkna löner, 'jag borde städa,
 jag borde så många saker, men nu får det vänta
- SOLEN SAKINER JU!

Nils hjälper sin kompis Daniel att flytta,
 men annars är vi alla till middag i kväll!

Hoppas att du oxå får en skön kväll!




Skitväder dag 2!

Vaknade av att Alice ville ut vid 6!
Det är verkligen inget vidare väder idag heller.
 Regn regn och åter regn! 
Jag ska med Marina på loppis
en sväng på förmiddagen,
sen blir det plocka, städa, tvätta , packa.
Nu måste jag fixa till mej
för Marina kommer snart!


Ett sånt skitväder!

Tog lite sovmorgon i morse då regntunga skyar hängde över hela Östersund!

Sen tog jag en promenad ner på stan - friskt och skönt!!
 Underbara timmar på Östersundsskönhetscentum
där Catarina tog han om mina fötter.
 Nu har jag fina Italien fossingar! :o)
Träffade Marina och vi käkade lunch och pratade....
Det var skönt....!

Sen tog vi en shoppingrunda och jag provade ny bikini
men det blev ingen.
Om en bikini kostar 500:- så måste det klicka,
 men det klicka inte så jag kom hem med några nya linnen.
Efter shopping så gick vi på Paus och tog en öl
 - busigt värre kändes det
eftersom klockan inte var så mycket.
 Emil var snäll och hämtade mej då det vräkte ner regn
så att gatorna var helt översvämmade.

Nu har vi ätit Taco till middag och pratat i evigheter
- skönt med en familj som vill umgås! :O)

Här kommer lite bilder från gårdagen!

Ja må han leva....



Undrar vad jag nu fått!


God mat!




Nils har fixat tårta!




Alice hon sover bort hela festen!


Under tiden du......

"Under tiden du skriker åt din kvinna, finns
det en man som gärna skulle vilja viska fina saker i hennes öra.

Under tiden du förnedrar och förolämpar din kvinna, finns en man somskulle göra allt för henne.

 Under tiden du våldför dig på din kvinna finns en man som gärna vill älska med henne.

 Under tiden du får din kvinna att gråta, finns det en man som skulle göra allt för att se henne le.

Kopiera om du protesterar mot kvinnovåld!!





I morgon då ..........!

 I morgon ska jag fixa mina fötter
och äta lunch med Marina! :O)
KAPAB är stängt
i morgon
- men jag ska räkna löner fixa med lite som jag inte hunnit med!

Tjoohoo vad tiden går!

Här tänkte jag lägga ut bilder från dagen  - men det funkar inte! :O/

Nu ska jag ta ett bad med *Badbomber* från Lush!

Önskar er alla en God Natt!




Fruntimmersmiddag!

Efter en något forserad dag så blev det till slut en Fruntimmersmiddag!
Jag gjorde precis som jag sa att jag skulle
- ägnade lunchen åt att fixa med presenter och mat!
Mina medarbetare slutade vid 15 och jag var själv på jobbet till klockan halv 5.
 Åkte på stan och fixade mina naglar
 och sedan tvärt hem och fixade middag!
Vi hade en skön kväll här hemma -
vi brukar ju ju ha det bra på våra träffar.
 Det blev grillat till middag och vi pratade till långt in på natten.

Jag känner mig trött och sliten
och längtar till ITALIEN nu!












Grattis Lars!

Idag fyller min minsta bäbis 17 år! :O)
Tänka sig vad tiden går! Vi har grattat honom nu på förmiddagen,
sjungit och bjudit på fika på sängen.

Puss å kläm på din dag!






Dan före dan.....

Idag har jag nästan inte tid att vara på jobbet! ;O)

Tänk om jag kunnat
vara ledig idag,
helghandlat i lugn å ro, köpt presenter till Lars
och varit ute i solen, som idag skiner från en molnfri himmel. 
Men nu kan jag inte vara det - ledig menar jag!
 Nu får det bli som det blir....
Jag ska fixa naglarna idag
oxå, klockan 16:30
så övriga "aktiviteter" måste ske på lunchen! 
Lars har skrivit önskelista
så det blir lätt men dyrt att handla.

 Jag är ledig denna klämfredag - ledig å ledig....
måste fixa lönerna i helgen eftersom jag är borta sedan.
 Det kan jag göra hemmifrån
eller sitta på kontoret några timmar så är det klart.

Min kropp är sliten idag efter städningen i går
- nu ska den i alla fall få en proteindrink och sedan lite kaffe!

God Morgon till er alla!


Midnatt råder tyst det är i huset.......

För första gången på evigheter är jag sist i säng!
Erik, Lars och Pelle brukar ju hinna lägga sig före mig
men Emil och Nils är normalt nattugglor precis som jag.
 Ikväll har dom plötsligt hoppat i säng före midnatt allehopa.
Emil han gör praktik hos P och monterar dammkanoner
och Nils är oxå där och hjälper till
så nu är dom trötta på kvällen.
Daniel har lämnat oss och åkt hem
till mamma i Undersåker
 så nu är det bara jag och Alice som håller ställningarna.
Men även jag är trött och funderar på att hoppa i säng
- det blir ju gästsängen då eftersom jag i nuläget är utan säng.
Alice är ute på äventyr
och jag har svårt att sova när hon är ute och ränner
 - vi får väl se hur det går med att lägga sig i tid när det gäller mej.
 I morgon måste jag köpa precent till Lars som fyller 17 år på torsdag,
 om man tittar på önskelistan så blir det dyrt! ;O)
Jag ska handla mat till vår tjejmiddag oxå '
som ska vara hemma hos mig i morgon.
Tur att man kan flexa på lunchen! :o)

God Natt! <3


Allt på en gång!

Middagen var fix och färdig när jag kom hem
- härligt att få sitta ner till dukat bord och färdilagad mat!
Efter middagen så drog stora cirkusen igång!
 Nils skulle möblera om
sitt rum
och jag hade lovat honom att ta min säng.
Samtidigt som jag rev ur hela min garderob för att rensa ut
och försöka hitta några sommarkläder
( jag har nämligen halva min sommargarderob hos syrran!)
Nu några timmar senare så är Nils rum helt klart
medans jag har alla mina kläder på golvet och ingen säng.
 Hur gick detta till?!
Det är total rokad här hemma, 
för Emil ska ha sängen som står i gästrummet
 och jag ska ta hans så länge - till jag köpt en ny!
Men just nu så har han inte tid att skifta säng
så jag får väl sova i gästrummet i natt!
Och mitt i allt hade jag tänkt börja packa!

Tänk så det kan gå när inte haspen är på! :O)


Hallå alla bilförare!

Snälla var rädd om mej och kör försiktigt!




Jag har tillkommit nu i vår för att be er alla
att vara mycket försiktiga när ni är ute och åker.






Därför att nu är det den tiden på året då jag håller på att lära mig att gå. 


Så snälla ni...kör inte över mig....



Tack snälla du....PUSS!


Snö!!!

Vaknade upp till ett lanskap klädd i vitt nu på morgonen
- det har snöat i natt!
Inte mycket men nog för att marken skulle vara vit.
 Det smälter undan fort, för solen skiner - som tur är.

Idag är det fokus på att mejla lagerlista till Flathers,
ringa revisorn, leta gamla fakturor som revisorn vill se, 
lämna in kort på Emil och planera tjelmiddag hos mig till i morgon.

( jag kom i alla falml ihåg att hämta mitt pass igår! :O)

Det känns som *All in* just nu
- allt eller inget!




Borde börja packa........

..........det borde jag verkligen!

Men i kväll blir det inte!
Jag har jobbat i 10 timmar, handlat och lagat mat,
kört skräp på återvinningen, och varit på gymmet.
Nu orkar jag inte göra något mera,
möjligen leta upp ett kort på Emil som jag kan göra studentplakat av
 - måste fixa det denna veckan.
Här är det sånt ruskväder så att man har svårt att få in i skallen
 att det snart är dax för såna sommarövningar som studenten.

 Nu blir det Kommisarie Winter!! :O)


Viktigast först!

Nu är jag något stressad!

Denna vecka jobbar vi bara tre dagar
 och jag har massor som måste bli gjort före den 17
då jag åker till Italien.
 Rent jobbmässigt så har jag löner som skall göras,
skattedeklarationen, komplettering av årsredovisningen,
lagerlista till Flathers
måste mejlas,
betala leverantörer och förbereda miljöreveion FR2000.
Och på det privata planet är det ju Emils student som måste planeras
 - måste beställa mat, hitta foto till plakat, beställa plakat, beställa blomma
 och vad tusan ska JAG ha på mig??
Emils kläder är klara...men jag då....?
Jag kommer hem bara två dagar före studenten
det går inte att spara något av planeringen till senare.

Får nog börja med att göra en *Att göra lista*
 - Viktigast först!


Duztech!

Här kommer lite bilder på den nya snökanonen
som Pelle och hans gäng på Duztech har byggt.

Den är jätte fin tycker jag!






Sköna Söndag!

Åh vilken kväll det blev igår!
Fullt ös
från början till slut!
Jag och alla mina tonåringar grillade till middag
och det gick att sitta ute i solen på verandan länge.
Marina kom och vi förfestade med Nils och hans polare.

Åkte ner på Marité vid 21
- det var redan då massor med folk på plats.
Träffade ganska mycket folk som jag kände
- tänk att man kan känna igen folk
man inte sett på 30 år
Det var både disco med Orsa och live med Smalare Än Thord!
Jag hade verkligen jätte kul och dansade hela kvällen
- man kan lungt säga att artrosen fick sej en genomkörare! ;O)

Tog lite sovmorgon i morse

trots att solen strålade från en molnfri himmel.
Sen åkte Jag med Pelle till Lugnvik
 för att se på hans nybyggda snökanon
- den var jätte snygg faktiskt
(om nu snökanoner kan vara snygga!!)

På eftermiddagen har vi jobbat med trädgården
- det har sopats och krattats och klippts som bara den.
Vi fick äntligen hjälp att ta bort stubbarna
- Sune tog hem en traktor
och gävde upp skiten,
 så skönt att dom är borta!
Nu ska det äntligen bli gräsmatta
på vår baksida!
Vi grillade i kväll oxå - och ikväll var vi 8 st som åt.
 Familjen växer! ;O)

Nu blir det TV
och kanske ett hett bad för min ömma leder och min trötta rygg!


Theo, Emil, Marina och Daniel!


Anton & Nils!


Sun e Kommer med traktor!


Pelle och Eivor gräver upp pionen
den ska bo hos Eivor nu!


Stubben efter Lärkträdet satt fast rejält!


Eivor och Anita!


Nu är det bara att lägga på matjord och så gräsmatta!


Detta trodde Pelle att han skulle handgräva!


Tjohoo!

Vaknade i morse med att Lena stod i sovrummet
- tydligen låste ingen dörren i natt. :O)
Lena och jag har varit på stan idag,
 fikat och tittat på folk.
 Solen skiner och det har verkligen varit en härlig dag!
Igår var det en oxå en härlig kväll.
 Först mat och mingel och föreläsning hos Fia i Ope,
sedan åkte Karin och jag in på byn.
Det blev mera mat på Plaza och sen en pubrunda.
Marina kom in och höll oss sällskap! :o)

Nu laddar jag för ännu en kväll - det blir Nostalgikväll på Marité.
Vi har plockat fram uteböbler och ska grilla till middag!
Sitter med grabbgänget i solen och låter sommaren rinna in i kroppen
- gott med en öl är det oxå!

Båthuskrogen i Ope!













Tjejligan på byn!


Lena bjöd på fika!


Hepp....

........så var man på G igen! :o)

Idag är vi en man kort på kontoret,
men det ska vi nog klara jag och Ulf!
Fredagar kan vara så olika -
ibland ringer telefonen oavbrutet
och ibland är det bara stendöd!

Jag ska sluta klockan tre i dag och ta mig till Karin på studs.
 Vi ska på föreläsning och middag
Båthuskrogen,  - hos Fia Gullriksson.
*Utan spaning ingen aning!*
Men först ett glas vin hos Karin
och så hoppas jag på att någon av alla mina ungdomar kan skjutsa och hämta i kväll
 - det är ju inte *att slå sig i backen på!*

Men först...JOBBA!




Hamburgermiddag!

Tänkte när jag åkte från jobbet att idag får det gå fort
eftersom klockan var närmare halv 6.
Hemma väntade 5 hungriga tonåringar! ;O) 
In på Coop och handlade
och så hem. 
Till middag stekte jag 16 st hamburgare + 2kg pommes + bröd och sallad.
Nils hade ännu en kompis hemma
så det blev 6 hungriga tonåringar till middag idag!
Full fart kan man lugnt säga!

Själv väntar jag på att mina räkor ska tina! :O)
Under tiden dom tinar så ska jag ta en promenad
och dela ut en inbjudan till grannarna om
"Städning av området nästa söndag!"
- sen blir det soffan och TVn!

Nils + polare är på nån fest i Björkbackaparken
- lycka till säger jag, det är bara 8+ ute!











Schwoosch........

..................så har stora delar av denna dag oxå gått åt!

Att leva sitt liv var dag är svårt!
Jag menar inte att det är svårt att leva
men svårt att LEVA!
Jag fastnar så lätt i måsten.....
men igår tyckte jag att jag LEVDE i samtal med alla ungdomar
 som nu bor hemma hos oss! :o)
Dom är lättsamma och trevliga mina barn.....
och andras ungar oxå! ;O)

Har fattat ett svårt beslut idag
och då känner jag oxå att jag LEVER
 bara därför att jag är så rädd att göra fel.

 Min man har åkt på mässa idag
 och blir troligen borta till på söndag
- så i helgen ska jag LEVA som ensamstående med 5 ungdomar
 - ensam vuxen men ändå inte och absolut inte ensam! :o)

Fattar duuu! ;O)


Ännu en underbar middag!

När jag gick hem från jobbet så snöade det!
 Meen hallå
- snöa???

 Gjorde middag på hur mycket kycklingfiléer som helst!
Det blev en bra middag med en extra ungdom
- en kompis till Nils som heter Daniel åt med oss!
Han ska sova här i natt
och kanske några fler nätter!
Tur att huset är stort - nu är vi 7 i familjen! :O)
Nu ska jag ut och lämna inbjudan i grannarnas brevlådor
- det blir städning och grillning av bostadsområdet den 12/5
- klappart å klart!

Pelle han gick från bordet och in i sitt garage -
som vanligt!


Snö i luften!


Nils & Daniel!


Pelle i sitt garage!





Bue it, use it.......


"Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, pawn it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
Write it, cut it, paste it, save it,
Load it, check it, quick - rewrite it."





Kolla hur många kalorier du bränner!

Kolla hur många kalorier du bränner.

Här kan du se hur många kalorier du brände på en timme under din senaste promenad.
 

Din vikt
(ungefärlig)

Långsam promenad

Normal promenad

Rask promenad

45 kg

114

159

205

50 kg

125

175

225

55 kg

136

191

245

60 kg

148

207

266

65 kg

159

223

286

70 kg

176

247

317

75 kg

188

263

338

80 kg

198

277

358

85 kg

210

294

378

90 kg

225

318

409

95 kg

239

334

430

100 kg

250

350

450

105 kg

261

366

470

110 kg

273

382

491

115 kg

284

398

511

120 kg

301

422

542

125 kg

313

438

563

130 kg

324

453

583

135 kg

335

469

603

140 kg

348

476

624

 


Ja jösses!

Detta blev en dag som heter duga!
Har haft fullt upp från start kan man säga.
 Egentligen gör det inte mej något
 jag tycker om att det är fullt upp,
dagarna går lite fortare på sdå vis.
Har haft redovisningsbyrån här idag
 och så har jag letat gamla fakturor som revisorn vill se
- närmare 40 olika!
Han ska kolla att vi har rätt inpriser!
Nu har jag tagit fram alla fakturor
han ville se fån föregående år,
 nu gäller det bara att pricka för priserna oxå.
Det får bli i morgon!!

Tänkte att jag skulle träna på lunchen idag,
 men "glömde" mina träningskläder hemma! ;o)

 Nu är det dax för eftermiddagskaffe! :O)




Främmande!

Vi fick främmande idag efter middagen!
Agnetha, Tord och Sofie kom och hälsade på.
Inte så ofta nu mera
som folk spontant kommer på besök.
Vi har suttit i köket, surrat och fikat!
Det var trevligt!

Så har jag tagit en sväng med disk och tvätt
och och funderar på att slänga mig över min garderob
- men bara funderar.....! :O)

Nu ser vi The Mentalist på TV!


Att försova sig!

Idag lyckades jag med bedriften att försova mig
- det är inte ofta det händer.
Jag har varit vaken till och från under natten
 eftersom Alice inte kom hem igår kväll.
 Somnade till slut men vaknade klockan 5 av att Alice ville in.
 Tänkte att jag skulle kliva upp då för jag kände mig ganska pigg,
men somnade om som en klubbad och vaknade inte förren efter kl.7.
Fick lite brådis men inte så det var panik!

Jag ska på ett lunchmöte på Gamla Teatern idag
- det blir trevligt!
Det är min mentorgrupp som träffas,
alltid bra möten när vi ses!


Flänga å fara!

Fixade passet på lunchen - äntligen var det gjort.
Gick från jobbet förbi posten på väg hem
 för att få iväg dagens fakturor
sen vidare på Coop för att handla och så hem.

Idag blev det Korvstroganof med Penne!
Sen plocka in i diskmaskinen och hänga tvätt,
flänga på jobbet och hämta deklarationen som jag glömt och lämna in den.
 Efter det så gick Pelle och jag ut och gick en 40 minuter.
Nu vill jag inget mera
även om jag borde ta reda på tvätten som ligger i mitt sovrum.

  Jag har känningar av en smygande förkylning -
halsen spökar......Inte bra! :O/
 - kör igång med Echinagard
nu på stubinen.
 Har varken tid eller lust med nån förkylning!


God jord!

Idag sitter jag på mitt "nya" kontor!
Nils är här och hjälper mig att skruva upp hyllor
 och annat som inte blev gjort igår.
Men det föll inte i god jord hos alla medarbetare att jag tagit mig friheter.
Shit happens!

Idag ska jag beställa nytt pass och lämna in min deklaration.
 Sen ska jag se om jag hinner köpa lite plant och jord till balkonglådorna oxå
- men det är egentligen inte brådis med det,
vi hade knappt plusgrader i morse.
 
Önskar dej en skön måndag!


Two Out of three aint bad!

Jag har nu gjort två av alla de saker som stod på min list för idag.
Vi tog en promenad till KAP jag och Pelle.
Nils och Erik kom med bil.
Så nu har jag äntligen fått hjälp att flytta mitt kontor till eget!
Det känns bra att det blev gjort
 och i morgon ska Nils hjälpa mig att sätta upp gardiner och tavlor.
Skulle behöva styla om hela kontoret,
men det får vänta till hösten
- just nu var det viktigast att få flytten gjord.
Sen gick vi tillbaka hem!
 
Flytta kontor - check!
Ta en promenad - check! 
nu är vi på väg till Bräcke på middag - check!

Det blir i alla fall tre saker som blir gjorda idag! :O)
 Det är Agnetha med vän söm bjudit oss på middag i Bräcke.


Söndag!

Jag borde sätta fart och hugga in på alla uppgifter som finnas att göra idag!

1) Trädgården skulle behöva lite omsorg

2)Huset skulle oxå behöva lite omsorg

3)Jag skulle behöva gå ut och gå

4)Har pratat löst om att träffa Lena

5) Pelle har pratat om att åka till Bräcke och hämta Chevan

6) Jag borde åka på jobbet och flytta om på mitt kontor

7) Vi är bjuden på middag...oxå till Bräcke

Jag blir helt lamslagen av allt att välja på!

Vi får väl se om det blir något gjort över huvud taget....

Hoppas att ni oxå får en skön söndag!







Mina män!

Nils!


Pelle!


Emil!


Emil & Nils!


Lars!




Solöga!

Vi har varit ut till båthuset en sväng och slipat lite på båten.
 Hon behöver fixas lite vår fina Solöga.
Pelle plockade ur fönstren
förra helgen
och grabbarna började att slipa.
Idag har vi fortsatt att slipa.....
men det är mycket jobb kvar....
måla och lacka och sätta tillbaka fönstren 
och så slipa slipa och olja in däcket.
Sen måste kapellet tvättas för det är fullt med fågelskit.

Hoppas nu att vi får en lång och härlig båtsäsong! :o)














Godmorgon!

Så var det 1:a maj då!
Det blev en mycket trevlig kväll igår,
som känns lite i kroppen idag. 
Jag var ledig på eftermiddagen och fixade med lite
dvs jag handlade på Willys och det tog ju en evig tid.
Frida och Nadja, Lisa och Titti kom
och grattade mej på eftermiddagen.
Sedan grillade vi med ungdomarna innan dom skulle ut på sitt. 
Marina kom oxå och grattade 
och efter lite mat och prat så åkte Pelle, Marina och jag på krogen.
Först var vi på Plaza och sen gick vi vidare till Bishops Arms.
Mycket folk i farten
trots det idoga regnandet.
Jag var dyngsur efter att ha väntat på taxi i evigheter när vi skulle hem.

 Vaknade tidigt idag trots allt men morgonen har varit seg.
Vi ser på film Pelle och jag
men funderar på att åka ut och slipa lite på båten.
Det finns en hel trädgård
som oxå behöver pysslas om
och jag skulle behöva dammsuga och skura golv
- så sysslolös behöver jag inte vara denna lördag heller! :O)


Nadja och Lisa kollar in Alice!


Frida och Titti!


Middag med familjen!


Pelle och Marina!


RSS 2.0