Till Huså....

Igår var jag på trevlig tjejmiddag hos Biggis ....som vanligt mycket skratt och god mat! Idag jobbar jag på som fasen...tänkte att det skulle vara möjligt att sluta lite tidigare eftersom vi ska till Huså i helgen. I morgon kommer våra vänner Anita å Kent upp...det blir skoj...! En liten fest blir det då med god mat! Önskar er en skön helg!

Som en kratta....

Sov som en kratta natten till idag...! Så jäkla ont i mina händer...fötter...alla småleendet..,! Vaknade var gång det var dax stt vända på sig. Det har i alla fall gått bättre att jobba idag...efter lite Voltaren a la Turkiet...! Köpte på mej lite askar när jag var där! Det ble en lång dag idag med...men idag tog jag lunchrast med en promenad i solen....skönt som fasen..! Fick ett meddelande idag och en fråga om mina katter var OK...sen en bild på en död katt som var jätte lik Alice.....oerhört orolig innan jag kom hem och möttes av två hungriga hårbollar...! Huvva va oroligt det var tills jag visste att det INTE var min katt...! Linas matkasse bjöd på Spättarullader med créme fraich, citron och dillstekt blomkål...jätte gott! På FB har jag idag fått " gilla markeringar" från en vän som är död...! Lite kymigt känns det..! Ett tecken från andra sidan...spöken...eller någon som inte förstår bättre än att använda en död människas FB-Konto...! Nu är Pelle i garaget...jag ska fixa lite matlådor och sen fisa ihop i soffan...! Vad gör du då denna onsdagkväll..mitt i livet?

Helt slut....

Idag har jag jobbat 10 timmar utan lunchrast....så jäkla mycket att göra...å ändå hann jag inte allt jag tänkt. Och mitt i allt så var bokföringsbyrån på plats. Min sjukskrivne medarbetare ringde och meddelade att han blir borta november ut...! Det är verkligen tufft nu...! Tråkiga dagar blir det när jag inte orkar så mycket mer än att jobba å sova..! Men det är ju dom sagt ett övergående fenomen...även om jag inte tror på nån förändring före jul! Sköna promenader får jag till å från jobbet i alla fall...otroligt ett sånt väder! Och på torsdag en tjejmiddag...Lite livat mitt i jobbkaoset...!

Hemma igen....!

Borta bra men hemma är bäst...! Det var riktigt skönt att landa i TV-soffan här hemma igår kväll...känns bra att vara hemma! Men en stressig dag på jobbet som vanligt....eftersom Nils sjukskrev sig idag och Leif fortfarande är sjuk så blev det upp till Emil och mej att rida ut dena strormiga måndag! Det gick då klart bra....det gör ju alltid det men stressigt var det....riktigt svettigt! En lång dag blev det oxå....jag skulle behöva ha jobbat över men orkade inte. Det blir att vara på plats tidigt i morgon i stället! En promenad hem från jobbet...det var skönt..! Ett sånt otroligt väder vi har...! Ikväll blir det mys med katterna i soffan....å sappande på TVn...! Ma råkes!

Side dag 7

Så var det då sista dagen i Side....för denna gången! Det känns som om det blev lite kort om tid i och med att vi bara fick tre dagar med sol.  Även om vi gjort saker ändå så är det ju lite snopet med så mycket regn....har aldrig varit med om det förr..! Idag tog vi en morgonpromenad längs med havet....åt en god frukost och nu är det bara att vänta på transferbussen till flyget....ångest över att flyga....längtar hem. Vi ses...!

Italienskt!

Ikväll har vi ätit Italienskt....en helt otrolig måltid helt i min smak! Bröd å tapinade...bruchetta....sallad å soppa....pizza och lasagne....kött....frukt och Tiramisu....Paltkoma nu då...!

Side dag 6.

En härlig eftermiddag och kväll i Alanya igår....underbar pepparstek på Chili...och sedan vi med Anitas norska vänner. Idag har det regnat så allt har svämmar över....en spännande resa med buss från Alanya och tillbaka till Side genom ett översvämmat landskap...rena turen att vi tog oss tillbaka till hotellet...eller kanske det oxå berodde på en duktig busschaufför. Fick vänta i evigheter i Managva på en dolmus....det bsra öste ner regn och allt var kaos..! Mu är vi tillbaka på hotellet....! Ikväll blir det middag på en italiensk restaurang!

Side dag 5...!

Regn...å regn...å sol! Det har vräkt ner regn hela natten å hela förmiddagen ....åskat å blixtrat...! Vi tog äntligen en dolmus och sedan en buss och så en lång promenad...och nu är vi i Alanya hos Anita E. Här skiner solen! Lite äventyr i regnvädret förgyller tillvaron....det tog 2 timmar att åka dessa 6 mil....en överfull minibuss tog oss i alla fall till rätt stad!

Supé...!

Ännu en kväll med god mat! Bokad supé på Otoman Restaurant!

Side dag 4..!

Regn...regn å åter regn...! Hela natten å långt in på förmiddagen...! Vi tog en redig sovmorgon....läste å slappade på rummet. Vid första uppehåll tog vi en redig promenad runt omgivningarna! Tog en öl på en bar när himlen på nytt öppnade sig...vila på rummet...bok å musik.....öl å vin på hotellets veranda...bra wi-fi idag så lite surfa...Livet e gott! Vi försöker att ta oss till Alanya med buss...inte så lätt att fixa i detta ösregn..! Nytt försök i morgon..!

Side dag 3...!

Sol vind å vatten...! Här är det lätt att leva! Vi tar långa härliga stressfria morgonpromenader före frukost....lata dagar i solstolen både vid havet och i poolen...! Det drog ihop sig och blev molnigt på eftermiddagen så vi tog en   promenad in till Gamla stan.....mysigt som tusan och känner igen mej sedan vi var här med barnen 2004...tror jag det var! Nu säger väderappen att det ska regna resten av vår tid här o Side....vi får väl bara vänta och se....inte så mycket att göra....! Har i alla fall hittat en del av hotellet där wi-fi  funkar klockrent....utanför konferenslokalen...! I morgon ska vi göra ett försök att ta bussen till Alanya och hälsa på Anita E.....om vi nu hittar nån buss som smidigt tar oss dom 6 milen...det är inte så säkert att det går..! Håll mu tummarna för att regnet uteblir...!

Side dag 2

Har haft ännu en bra dag i Side...morgonpromenad...lapat sol...ätit gott å promenerat i sanden...balkonghäng å öl! Nu sitter vi i hotell lobbyn och svär över att uppkopplingen suger..igen! Dagens i-lands problem...! 😜

.....en helt galet......

.....trevlig terassen....!
Åhh så jag njuter...!

Side dag1

Vi kom fram till hotellet i morse vid 5....så jäkla trött jag var då....! Hade glömt alla kontanter hemma så det blev inget vi på planet....inget vatten heller för den delen...! Vi bor i alla fall på en super fin anläggning...bra rum...bes mat....bra väder...So far so Good! Wi-fi suger Big time så vi få se hur det går med uppdateringarnas...borde kunna få till nån per dag i alla fall...! Må så gott alla...!

Ångest....

....över att resa bort......

.....över att flyga.........

......över att lämna Lars å Katterna......

.....över att lämna allt på KAPAB.........

......över saker jag inte hinner göra....

......över att inte ha kontroll....

Detta kan ju betyda att jag behöver semester....!

Myslördag!

Vaknade tidigt idag...,före kl.7 men utvilad! Såg en film med Peöle...åt långsam frukost! Tog en promenad mer på stan med vänner...Pelle följde med. En gofika på Wedan med Lena, Marina å Carina! Promenerade hem oxå i ett fantastiskt höstväder...! Fixade lånekort på bibblan på hemvägen...!  Lite samvaro med Lars inna det blev rester från igår till middag..! Nu softar vi i soffan med bea musik på Spotify och många ljus tända.... Myslördag de Lux! Jag tänkte jag skulle städa....men det får vänta till i morgon...resterande packning får oxå vänta...det blir nog bra...!

Frukost...

Fila med vänner....

Ett val...

....eller inte..!?!!

Äntligen fredag....

.....igen...! Idag blev det verkligen en lång dag på jobbet..7-18...! Mycket att fixa med innan avfärd! Det blir inget Huså i helgen....slut på klickgolvet vi köpt på Rusta...! Så vi blir hemma i helgen....skönt de med skulle jag spontant kunna tycka! Då blir det en god middag här hemma...lite vin och idol på dumburken....packa lite mera då i morgon...städa!!!! ( Alice olika slaktpkatser tar över huet...) ....träffa vänner på en fika - nån som kan å vill...?
Önskar er alla en skön fredagskväll...,nu hoppar jag i badet medan steken blir klar i ugnen! Hej å hå min ludna tå...!

Dagar som går....!

Jag bara jobbar och sover känns det som...är trött hela tiden...! Igår började jag i alla fall att packa....skönt att vara på G..! Inte så kul att pack då jag inte har några kläder längre...allt är slutet och gammalt å fult. Absolut inga pengar att köpa nytt för heller...! Det blir som det blir..! Mycket att göra på jobbet oxå innan avfärd...måste ju se till att allt för kommande veckan funkar...packa det som packas kan för att alla varor ska komma iväg....kunder som väntar på sitt....och i morgon måste jag fixa lönerna som ska betalas ut när jag är borta..! Åker nog på jobbet till klockan 7 i morgon bitti för att hinna...!   Ikväll har vi ätit middag hos Nils och Marielle....gott och mysigt..! Så skönt att sätta sig vid dukat bord...skönt stt någon annan fixat mat! Tackar så mycket för det! ❤️

Långa arbetsdagar...

Uppe med tuppen och tar en promenad till kontoret sraxt efter 7...måste hinna betala räkningar innan telefonen sätter fart...! Timmarna går fort när man hela tiden har att göra...poff så är det fika...och tjoff så är det lunch. Det blev en promenad i duggregnet på lunchen....skönt att komma ut.! Slutar mitt jobb lite tidigare och åker direkt ner till katthemmet för att jobba som volontär några timmar. Där fick  jag vara med när en katt fick ungar..! Det var underbart att se...! Nu är jag i vanlig ordning helt slut och har landat i soffan som en amöba..! Försöker se lite TV och hålla mej vaken....ska hämta Lars på jobbet klockan 22...hans bil startade inte idag....!

Fem arbetsdagar kvar....

....innan semester! Nästa söndag flyger vi till Side / Turland! Det ska absolut bli skönt med semester...ledigt....sol å hav. Här på jobbet är allt som vanligt....Nils är tillbaka på kontoret och det känns skönt. Grått å kallt å på väg mot snö är väderprognosen...på onsdag kommer det snö! Jag tror att jag ska packa ikväll...se över vad jag har för kläder att ta med...eller packa väldigt lite och köpa nytt i Side...! Har verkligen behov av nya kläder...! Önskar er alla en bra vecka!
Och ett stort  Grattis till Ludde som fyller 20 år idag! Hipp hipp Hurra! 💕

Hammerdal....

Det gick bra att sova i husvagn....varmt å gött...trots att det faktiskt ligger snö på backen..!  En trevlig och god middag igår med Ansi å Kent i Fyrås...dricka vin och spela spel bestod kvällen av. Idag far vi varit till Leif i Goxsjö med husvagnen som ska få vintervila i gans carport. När vi kom hem åkte vi direkt ner till Ringvägen för att kolla till Nova å Neo....vi blev hos dem till klockan var närmare 6. Emil och Elina kommer hem ikväll ...! Till middag blev det helt otippat en Storsjöpizza från Reveljens Pizzeria och en öl. Nu blir det soffa å film!

Fredag å Lördag!

Jobbad ensam igår...Emil var ledig...Nils hemma med Tilda och Pelle åkte till Huså. Det gick ku det med....! Åkte hem till Alice och Saxon efter jobbet gissade och kokade fisk. Sen ner till Tingvägen...mera fisk och mera gos...! Tog en promenad i spöregn ner på stan....AW på Kitchen & Table med Lena, Karin, Marina å Carina...Jag hade egentligen inte råd men Lena å Carin bjöd mej! Tusen Tack för detta! 💕 Avslutade kvällen med ett glas vin med Lena å Karin här hemma på Ringvägen. Idag blev det sovmorgon och frukost framför TVn....jag ska snart åka hem till Kallkällvägen....Pelle kommer hem och vi ska åka till Hammerdal med bil å husvagn...Blir där till i morgon! Vädret är HÖST...regnigt och grått med risk för snö..Bara att acceptera att vintern är på ingång..!

Kattvakt!

Har nu flyttat hem till Neo & Nova...Elinas Å Emils katter! Pratsamma djur detta...dom pratar och låter hela tiden...roliga och otroligt sociala väsen! Kul att kunna hjälpa till! 😊

Redan torsdag....

.....och idag flyttar jag hem till Neo & Nova! Jag ska vara kattvakt åt Emil och Elinas katter torsd-söndag. Dom ska åka ner på Luddes 20-års fest som ska gå av stapeln i Hållen. Pelle åker till stugan på fredag och lägger färdigt golvet...! Jag ska gå på en AW med vänner på fredag em..! På lördag em åker vi en sväng till hammerdal för att lämna av raggarbil och husvagn på vinterförvaring. Där blir det middag med goa grannar och sova i husvagn. Elinas mamma är kattvakt lördag natt...! Det rullar på om man säger så...!

Tack Carina!

Tusen tack för min nya frisyr.....jag är jätte nöjd! 💕👍

Regnet det bara öser ner....

....å det är iskallt! Tur att jag slipper vara ute! Idag har jag varit och fixat mina fötter på lunchen och däremellan jobb å jobb å jobb...! Är fortfarande kvar på KAPAB faktiskt....men nu ska jag inte jobba mera...väntar på att Peöle ska hämta mej...jag vill inte gå hem i detta blöta väder. Hem å fixa middag och sen klockan 8 har jag tid hos Carina för att fixa håret....äntligen blir det av....som jag har längtat! Må då gott i höstrusket!

Jobb...jobb....

....och åter jobb...! Började dagen med ett leverantörsmöte...som jag hade glömt bort! Men det gick bra...tror inte att hon märkte min miss...! Hösten är verkligen här med regn å rusk...så det blev ingen promenad på lunchen..! Efter jobbet så gjorde jag några timmar på Östersunds Katthem...alltid lika givande timmar! Ikväll har Nils & Marielle varit här och hälsat på...vi surrade bort några timmar vid köksbordet....värdefulla timmar för mej...! ❤️ Det var en tisdag mitt i levandes livet...! Fick tid för klippning hos Carina i morgon....tur som en tok ska man ha ibland...!

Arbetsvecka...

Nu har vi lämnat Huså för denna gång....tidig bilfärd mot Östersund och jobb på KAPAB. Nils blir hemma med sjuk hund delar av denna  veckan oxå...! På tisdag har jag jobb på Katthemmet och på torsdag flyttar jag hem till Emil och Elina för att ta hand om deras katter när dom ska till Uppsala. Men en dag i taget....idag måndag!

Söndagsjobb!

Vi sliter på idag med målandet och golvläggning....och då kom jag på att innerfönstren ju ska i oxå....det får bli i eftermiddag efter promenaden....undrar vara vad jag ska dekorera fönstervaddem med...?!?

Lördag....

....å nu söndag! Jag hinner inte med....dagarna går fram i en rasande takt! Igår åkte Lena och jag och fixade på gravarna...det blev så fint..! Skönt att det är gjort! En sak mindre att ha ångest över...! Vi åkte till Huså Pelle och jag....på eftermiddagen....via Svenstavik å Hallen. Renoveringsprojektet här i stugan fortsätter....Pelle lägger golvvärme i kök å matrum och jag målar..! Men igår kväll...vi kom upp ganska sent...blev det inte mer än en  god middag och film. Idag ska vi däremot jobba på...vi blir kvar till i i morgon...skönt att ha hela dagen på sig.  Idag är det oxå 29 år sedan vi gifte oss....Gattis till den bravaden! Önskar dej en mysig söndag!

Onsdag...Torsdag å nu....

.....fredag! Många sköna höstpromensder har det blivit i veckan...till å från jobbet å på lunchen...minst tre x 30 min/dag...! I onsdag var jag äntligen på tjejmiddag hos Karin...härligt att träffa alla igen. God mat och högt i tak...jag fick verkligen mina fiskar varma...! That's what friend are for..! 💕 Vi firade igår Pelle å jag...vårt 29:de bröllopsdag..! Egentligen är det på söndag den 5 som är dagen..men vi slog till igår. Utnyttjade mitt fina presentkort som jag fått av restaurang Dahlwinnie..! Vi gick dit och fick en tre rätters..underbar meny.,! Lars var bussig och hämtade upp oss på sin väg från jobbet (han jobbar kväll denna veckan..!) Idag har jag slitit på som vanligt på verkstsn...inte en död minut om du frågar mej...! Vi blir hemma i stan till imorgon eftermiddag...båten ska upp i morgon och Lena B å jag ska fixa fint på gravarna...lite pyssel å plock i övrigt blir det oxå. Vi åker upp till stugan sent i morgon eftermiddag och blir där till på måndag! Ikväll har vi ätit en god middag och nu blir det soffmys..! Önskar er alla en skön fredagskväll!

Tröttmössa...!

Igår efter jobbet åkte jag ner på Östersunds Katthem och gjorde två timmars arbete bland sötnosarna. Jag var helt slut när jag kom hem....somnade i soffan och kvällens TV flimrade förbi....sov i soffan tills jag lade mej på riktigt! Vaknar idag och är fortsatt trött...! Det är slitigt att vara kort om folk på jobbet i så många veckor...är inne på 7:e veckan nu....! Ikväll är det middag hos Karin....det ser jag fram emot..! Tjohooo....nu kör vi!