Advent

Så blev det 1:a advent i år med. Varmt kaffe och ljus på bordet. Emil har uppkörning idag, på skoter och skriftligt prov, det är noga detta med skoterkörning och det är bra tycker jag.
Idag skall jag plocka och fixa med det sista, fattas lite glödlampor till stakar och stjärnor, varför är det alltid så?
I eftermiddag skall vi ( Pelle och jag i alla fall) gå på Julskyltning och efter det åker vi hem och bakar pepparkakor och dricker glögg. Det ät tradition, har vi gjort sedan Nils var liten. Risken är ju att det blir Pelle och jag i år, att ingen annan "orkar", men det gör inget, de e mysigt i alla fall. Vi har fått jätte mycket snö så här är otroligt vackert och någon måste ut och skotta gården. Får se om jag kan jaga ut Nis på den uppgiften idag.


image276


När första ljuset brinner står julens dörr på glänt då gläds vi åter alla att fira få advent.





Kommentarer
Postat av: Maggan

Nyss hemkommen från stan, där var jukommersen i full gång. Här finns ingen julskyltning, det saknar vi. Här i Uppsala är det 7 grader varmt och all snö är borta. Men vi har julstämning i allafall.Kramis på dig, jag längtar också.

2007-12-02 @ 14:04:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0