Bil

Vi firade Nils körkort med att äta Pizza till middag.

Nils är lycklig som treåring på julafton, lånade snabbt bilen och försvannut i kvällen.
Kommer ni ihåg känslan med nytt körkort, friheten att ta sig från A till B på ingen tid. Jag kommer ihåg en söndag 1975 då jag plockade in både Maggan och Lasse i pappas gamla Opel Rekord. Det var bilens dag i Östersund och vi åkte runt och fick glass, korv och balonger hela dagen, jätte kul hade vi! Mamma grät när vi kom hem, hon trodde att vi stuckit för gott. Jag minns också en gång jag lånat bilen och åkt till Lena. När jag skulle hem startade inte bilen. Vi provade att knuffa iång den, att dra igång den, men inget funkade. Pappa fick låna en bil och komma till undsättning. Efter en stunds"mekande" tittade han upp och fräste surt - Hur vore det om fröken tankade bilen hon lånar någon gång! Det var mitt första bensinstopp och fler skulle det bli!










Kommentarer
Postat av: Lena

Ja, det var tider det!

2007-12-03 @ 21:16:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0