Julklappsrim!

Det är väl kul med rim på klapparna, eller!? Jag tycker att det är lika kul att försöka skriva rim som att läsa de rim som andra skrivit och sedan försöka att gissa vad det är i paketet. Min pappa Bosse var jätte bra på att hitta på rim. Här kommer några kända Bosse rim:

"Du som ville ha en päls,
här så får du something els" - Det var en sidenblus till mamma i paketet.

"Här skall du få min skatt,
något om en sällsam natt." - En julskiva med Elvis till mig ( Silent Night)

"Ära vare Gud i höjden,
detta har jag gjort i slöjden" - En blompinne :-) som han gjort på slöjden och gav sin mamma Anna.


Pelle och jag brukar dricka glögg och rimma någon kväll före jul, det är jätte roligt och fantasin flödar. Det har också hänt att det blivit väl mycket glögg så att rimmen inte riktigt passar dagen efter eller att det inte går att läsa vad det står på paketet.
Mindre bra men ganska kul!





Kommentarer
Postat av: maria

Åh, jag älskar julrim :)

2007-12-20 @ 19:19:10
URL: http://marialundqvist.webblogg.se
Postat av: Maggan

Jag har inte rimmat någonting i år. Alla bara gissar rätt på en gång när jag rimmar så jag skippade det iår. Vi får se, det kanske kommer något på mail om jag får inspiration.

2007-12-20 @ 19:47:28
URL: http://www.maigiz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0