Hagel och drivis.

Smet  från jobbet idag för att hinna ut på "rundan" lite tidigare. Det såg nämligen ut som om det drog ihop sig till snöstorm. Och det gjorde det! Det var de mest jobbiga kilometrar som jag kånkat mig runt på hela hösten. Mitt joggande blev till lufsande som blev till en strävan att komma runt överhuvutaget med hagel och drivis runt öronen. Men på ren tjurighet kan man komma långt och tjurig är jag. Jag var helt igenmurad av snö när jag kom hem. De nya skorna är det riktigt klös i, dom driver liksom framåt av sig själv. Men fy tusan vad de klämmer både här och där, måste prova med en tunnare socka i tror jag. Man kan ju alltid lämna in dem för "lästning" ( heter det så när man liksom töjer ut skorna med våld?). Mitt kämpande i ur och skur visar resultat mer än på ett sätt. Jag har gått ned 7 kg. sedan början av september, jag har inte lika ont i höfter och rygg, jag känner mig piggare på ett sätt och tröttare på ett annat ( bättre) sätt. När jag började så satte jag som ett mål att gå ner 8kg till jul, jag har tre veckor kvar att ta bort ytterligare 1kg. Det borde inte vara en omöjlighet.

   



Grabbarna är i garaget, ung som gammal. Det är skotermekning och bilbyggande på högsta nivå. Själv skall jag ta tag i tvätthögen, i alla fall stryka några kallingar ;-) och så ska jag sätta upp lite mer stjärnor och lulllull.
Sen skall jag hoppa i bubbelkaret med ett glas rött, det är jag värd!

Artic cat ZRT 600   Ford -34 Coupè 3 w

Kommentarer
Postat av: Gubben

Imponerad! Vilken kämpe man har i släkten!

2007-11-29 @ 21:36:09
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Nina

Fy va du är duktig..Bra jobbat!

2007-11-29 @ 22:08:05
URL: http://ninast.webblogg.se
Postat av: Maggan

sms:a mig ditt lösenord till bloggen så kan du få ett nytt utseende. Sedan kan du bara byta lösenord.

2007-11-30 @ 09:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0