Städa

Trots att jag skall ängna hela min lediga dag åt att städa, så känns det lungt och skönt.
Tonåringarna och katten sover och Pelle är som vanligt i garaget. Jag tänker börja med att röja, det betyder att man plockar undan alla saker som bara ligger och är ivägen överallt. Hela vårt hem är belamrat med "prylar". Jag fattar inte vart allt kommer ifrån eller varför det måste ligga framme på bänkar och bord. Hallen är överfylld av källsortering, där finns påsar med tomglas, plast, metall, papper, kartong och så alla tomma syltburkar som skall tillbaka till farmor. Fönstret i vardagsrummet är belamrat med elektronik av alla de slag tex, mobiltelefoner som ingen vill ha, laddare, kamror, mp3 spelare, sladdar till datorer - You name it I got it! Det brukar också ligga tvätt i soffan och i fotöljen, men den fixade jag i förrgår. Toaletter och badrum är ett kapitel för sig - total sanering gäller. Sedan damma, vattna blommorna ( dom som lever) skura golv och damsuga. Klart!!
I kväll skall vi ha gäster! Jag har gjort det lätt för mig med middagen, det blir potatisgratäng, kycklingspett, sallad, vaniljglass med jordgubbssås. OCH så klart rött gott vin!

image14 image15image16image17

Kommentarer
Postat av: Lena

Du!
Vad gott det ska bli med middag i kväll.
Hoppas att ni har mycket vin, du vet ju hur det kan bli!!!!
Vi ses!
Kram
Lena

2007-11-03 @ 14:40:35
Postat av: Maggan

Ååå, Jag vill också va me.....:(

2007-11-03 @ 16:14:24
Postat av: Anonym

Vaaa!!! Är du bakis eller?
Kl är 10 och du har inte bloggat ännu!!
Kom igen nu syrran.
SKÄRPNING!
Jag vill ju läsa om hur trevligt det var igår och se lite bilder.
Nu måste du köpa dig en diditalkamera, nu när du har blogg.

2007-11-04 @ 09:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0