Säga Nej!

Varför har jag så otroligt svårt att säga Nej! Jag bokar hela tiden upp mej med sånt som inte berikar eller underlättar mitt arbete ett dugg. Denna veckan har jag två sådana möten, på onsdag med ett inkassoföretag - har ett redan och skall inte byta, på torsdag möte med en som vill sälja på mig nya kontorsmaskiner - skall inte ha några nya. Och så har vi alla försäljare från div. fraktbolag som tävlar om att få ta hand om våra frakter. Och så alla julklappsförsäljare som vill att min personal skall få den perfekta julklappen från just deras företag!
Den här veckan sakall jag träna på att säga nej till alla telefonförsäljare, dom skall inte ens få tala om vad dom säljer.

Nej Tack, jag skall inenting ha! Tack för att du ringde men jag är inte intresserad!  Nej Tack jag vill inte ha en gratis telefon! Nej Tack jag skall inte prenumerera på Dagens Industri! Nej Tack, jag har inte tid! Nej tack vi skall inte vara med på er reflexkampanj/drogkampanj/hjälmkampanj!

Kommentarer
Postat av: Gubben

Det låter som om du har hittat lösningen!

2007-10-29 @ 19:25:00
URL: http://www.blogtown.se/blog.php?&id=Gubben
Postat av: Nina

Kan man inte Nixa företag. Jag har ringt till nix och stoppat försäljare hemma det funkar kanon bra.

2007-10-29 @ 20:17:45
URL: http://ninast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0