SMARTA

Planering - att sätta mål är viktigt om du vill komma framåt! Mål skall vara SMARTA det betyder att målen skall vara:
  • Specifika - förstår alla vad som skall göras?
  • Mätbara - går målen att mäta, dvs vet vi när vi nått dit vi ville?
  • Accepterade - har alla godtagit målet?
  • Realistiska - är detta möjligt att genomföra med de resurser som finns?
  • Tidsbestämda - när skall vi börja och när skall vi vara klar?
  • Aktivitetskapande - det skall hända saker!
Det är helt naturligt att använda denna modell när jag sätter mål på jobbet tillsammans med mina medarbetare på KAP men vad händer i mitt "andra företag" dvs Fam. Knutas AB. Inte ett dugg! Det är ingen som gör nåt, just för att vi inte sätter några gemensamma  mål. Jag har gjort en egen planering fram till jul men den är varken Acceptrerad, Aktivitetskapande eller Realistisk för övriga familjen. Det kanske är så alla har gjort, egna små planeringar som ingen annan vet om? Inte underligt att det haltar lite, kanske jag måste kalla till planeringsmöte i kväll när jag kommer hem?

Kallelse till Planering för KNUTAS AB
Tisdagen den 30/10 kl 19:00
Plats: Köket
Det kommer att bjudas på kaffe & bullar och någon form av underhållning!
Välkommen!
 
Undrar vad övriga i KNUTAS AB skulle tycka om det?

Kommentarer
Postat av: Maigiz

Jag är nyfiken på den där underhållningen.
Ska mamma dansa på bordet, trolla med knäna eller vad?

2007-10-30 @ 09:19:08
URL: http://www.maigiz.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0