April, april din dummasill!

Jag har inte blivit lurad av någon på hela dagen,
 vad jag vet.
Förutom av syrran då, på bloggen!
Men jag minns en del bra lur från förr.
På 60- talet så stog det i tidningen att om du
täckte tv rutan med en nylonstrumpa
så fick du färg - tv - Min pappa provade!
 Ett annat  april skämt från den tiden var att
 man skulle bevara isvägarna även på sommaren
genom att belägge isen med ett special medel.
Ett annat år skrev man om att enkelrikta alla Gågator!

Idag skriver  Östersunds Posten om ett hägn för vargar i Oviken!

Vad tror ni om detta!?!





Kommentarer
Postat av: Marina

Lurad blev jag det året det meddelades att Frösö golfbana skulle rivas upp för att man hittat stora delar av Frösö Skans just där banan låg.
Glad blev jag - arkeologiintresserad som jag är...*långnäsa*
Igår trodde jag att sammanslagningen mellan Sveriges och Danmarks postverk var ett aprilskämt...men det
var ju på blodigaste allvar...*snopen*

2008-04-02 @ 09:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0