Struligt!

När du minst anar det så brakar allt ihop!
Jag pratar om datorer eller dataprogramm i detta fallet.
Efter en god lunch ( denna onsdag ute på "lokal")
så tänkte jag sätta igång med löneberökningar.
Jo jäklar i havet! Ny dator = inte flyttat över löneprogram och lönefiler.
Efter lite stök och med hjälp av ett USB minne och min man så var det klart.
Nu kunde löneberäknigen börja!
Skulle bara skriva ut dagens fakturor så att dom hann med posten.
Det är då som " the shit really hit the fan" !
Någonstans mellan min dator och skrivaren fastnar 24 fakturor
och datorn säger uppmuntrande till mig att jag har instalerat " fel skrivare"
- HAR JAG VÄL INTE! Jag har ju fått ut hälften av fakturorna.
J...A DATOR, TA HIT MINA FAKTUROR!!!!
Nu har jag hållit på i två timmar och tillslut med hjälp av dataproffs så funkar det.
En låsning...vadå låsning!? Snarare en blåsning!!
 Datorer skall bara fungera, så det så!!!

( och inte har jag hunnit räkna löner heller!!!)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0