Enasam....

Nu sitter jag här, mol alena!
Pelle är i Ås
i ett ärende, Nils hos polare,
 Emil & Lars har åkt på LAN.
Jag har röjt diskbänk och bord
och fredagskvällen lägger sig över Kallkällvägen lungt och stilla.
Jag har  inga måsten, säkert en massa att göra om jag vill,
 men inga måsten!.
Det känns skönt!

 Dricker ett glas vin
och tänker på hur det var för bara 10 år sedan.
Då var grabbarna fortfarande små,
det var fredagsmys framför TV:N som gällde.
Säkert Disneytajm eller nåt sånt,
med godis och läsk, hela familjen samlad.

Egentligen så har jag haft tur med mina ungar
som inte dragit iväg i så tidiga år.
 Mina barn har varit som hundvalpar runt benen,
 nästan så jag undrat om det var nåt fel på dem.
Men det har varit bra, att dom trivdes hemma
med oss gamlingar i så många år
 innan livet utanför staketet lockade.
 Dom känns trygga att släppa iväg,
 i alla fall över nåt dygn eller så!

Jag får väl återuppta korsstygn
eller knyppling ( vet en klubb vid Rämen där de verkar vara aktiva!)
eller så får jag börja renovera mitt gamla 70-tals hus.
Här finns mycket att göra vill jag lova,
bara energin  vill infinna sig.
Men ikväll blir det nada!

Skål på er alla &  ännu en gång....
Trevlig Fredagkväll!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Skönt att vara ensam hemma! Men lite tråkigt kanske. Jag ville gå ut ikväll men nu är jag glad att jag stannade hemma. Efter lite vin och ett varmt bad så känner man sig lite pömsig.

2008-08-15 @ 22:24:34
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Nina

Ring några hantverkare sen kan du stå med hela handen och peka som värsta inrednings arkitekten.

Det skulle jag har gjort :o)

2008-08-16 @ 08:39:17
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Är du fortfarande enasam ? Inte vaken ännu kanske?

2008-08-16 @ 08:41:49
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Lena

Vakna!! Det är toppen väder, solen skiner och det är varmt!

Vad ska du göra en sådan här dag?

2008-08-16 @ 10:05:56
Postat av: Maggan

Hallå!!! Var är du? Försökte ringa hem men inget svar.

2008-08-16 @ 10:15:16
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0