Riiiiiiing!!!!!!

Vaknade av att  mobilen skrällde ute i TV-rummet!
Vad är det nu då,  jag är ju ledig idag?
Övertygad om det är jobbet som ringer rycker jag till mej telefonen
och svarar - Hallå, det är Anita!!!!
Inte var det jobbet, det var jag som glömt min tid för fotvård.
 Snacka om att bli klar fort som bara den!
Jag kom ner på stan 8:25, skulle varit där 8.
Nåväl, jag och mina fötter hade en skön timma i alla fall!


 Pelle jobbar förmiddag av någon anledning.
En anledning kan ju vara att jag annonserade ut städning idag!
När jag kom från fv. så flidde jag ut mattor och dammsög,
sen har jag tagit två gigantiska tvätthögar och börjat vika en hög med lakan.
Nu är det kaffepaus och bloggen som gäller.
Jag skall stryka oxå, mest örngott,
jag MÅSTE stryka örgott, det går inte att sova på dem annars.
Har i alla fall slutat att mangla lakan,
det är väl ett framsteg.
 Önskar bara att jag tog reda på dem med en gång oxå
och inte lät högarna ligga i evigheter.
Jag gillar INTE att städa, märks det!




Kommentarer
Postat av: Marina...måste också städa

...men det är lika jobbigt att ha det (städandet) hängande över sig bara för att man inte hinner/vill....som att städa. Jag bara m å s t e ta golven snarast - typ efter jobbet idag..:/ Skönt när det är gjort - och fint blire ;)

2008-08-05 @ 12:10:36
Postat av: Nina

Städa är dödens tråkigt! Jag vill inte heller städa men jag vill ha rent och snyggt runt om mej hur gör man då? Jo låter barnen och gubben städa hihi

Ja ja jag vet! Jag kan väl få drömma iaf!? :o)

2008-08-05 @ 20:40:50
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0