Ja jag säger då det!

Nu har jag äntligen fått mitt bagage,
som jag var tvungen att lämna i Östersund i fredagskväll!
Resväska och dator, allt blev kvar i skåpet på stationen
när jag tryckte in min skåpnyckel i returfacket för mynt
och inte i nyckelhålet.
Där stod jag 20 minuter före avgång
och hade ingen möjlighet att få någon att låsa upp skåpet.
Det enda som var öppet var ju Pressbyrån.
Jag tog ett vansinnigt beslut i bådrasket och åkte med tåget!
Kom till Stockholm på lördagmorgon utan kläder, dator
OCH utan pengar.
Ja, jag säger då det!
Så kan man oxå göra om man vill hotta upp sitt liv lite extra!
Har fått låna pengar över helgen
för att köpa trosor, tandborste och en tröja för ombyte.
Idag kom Katrine
( på väg till Västerås från Östersund)
en omväg via Stockholm och hade med sig mina väskor.
 TUSEN TACK FÖR DETTA!

I morgon
tar jag tåget och bussen till Sigtuna
för att avsluta min chefsutbildning.
Det blir hårt jobb måndag till torsdag!
Kommer hem på torsdagkväll kl.21:00.

Undrar just om man kan hoppa över julen i år
eller flytta fram den två - tre veckor?


Kommentarer
Postat av: Maggan

Ja, vännen. Vad säger man? Du är helt enkelt för stressad. När du kommer hem på torsdag så är det fortfarande 4 dagar kvar till julafton. Du hinner det du hinner, huvudsaken är att du varvar ner. Kram.

2008-12-15 @ 07:44:43
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Marina

Jag trodde inte det var sant när Lena sa det till mig innan vi skildes åt i fredags...att din väska var kvar i Östersund medan du satt på tåget till Sthlm...:/ Hursomhelst så blir det Jul vare sig vi hinner eller inte så ta det lugnt. Kram

2008-12-15 @ 10:09:23
Postat av: Nina

Knyppla handen och snappla av. Det mesta går att köpa om man inte hinner själv.

2008-12-15 @ 21:02:43
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0