Strulig tisdag!

Igår sprang jag här upp och ner med mina jullådor,
men kl.15 skulle jag en sväng på affären.
 DÅ går det inte att växla bilen
- växelspaken satt fast i backläge
men det gick inte att backa heller.
Grrrr, jag och bilar!
Hur jag än slet och drog i spaken
( få inga fantasier nu!)
så gick det inte att rubba växeln.
 Jag fick till slut lov att ringa till Pelle I Österrike
och fråga om detta var ett vanligt problem
eller om jag var helt dum i huvudet.
Han sa att jag skulle ge spaken en rejäl "kyss" framåt
( jag sa - inga fantasier!)
Jag slog till spaken hårt och den lossade!
Suck och stön, iväg på affären.
Först på Rusta, mest för att titta,
men det slutade med att jag stod i kassan
 med en korg " måstehaprylar".
 Då funkar inbte mitt kort!
 Efter att jag fått visa leg. så löste det sig.
Så in på COOP,
handlade mat, inte mycket men för några hundra.
Då säger kortmaskinen att jag inte har några pengar på kontot!
JAG HAR JU FÖR FASEN NYSS FÅTT LÖN!!!!
Som tur var så hade jag med mitt gamla kort
och det fanns tydligen lite pengar på det kontot så då fixade det sig.
 Väl hemma så var jag stressad och orolig
över att nåt hänt med mitt lönekonto.
Tänkte promenera till Karin men klockan var mycket efter allt strul
så jag tänkte att Nils får skjutsa mig.
Då var han inte hemma - han var och tränade!
Slutade nmed att jag fick åka med Lena & Simon som tur var.

Undrar var mina pengar tagit vägen!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Är det inte du själv som sköter löneutbetalningarna på din firma? Du tycker ju jämt att det är så mycket jobb med dessa, du kanske helt enklet struntade i din egen lön för att göra allt lite enklare för dig själv alltså. Bara en liten tanke.

2008-12-10 @ 18:08:00
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Lena

Har du inte fått nån ordning med pengarna ännu?

2008-12-10 @ 18:22:46
Postat av: Frida

Jenovas Vittnen spelar på lördag på News 23.30-00.30...och de e gratis..

det borde komma annons i tidningen i slutet på veckan - Festivalen heter "Snö mellan tårna"

2008-12-10 @ 18:24:58
URL: http://fridiz.webblogg.se/
Postat av: Nina

Ha ha det är jag som har snott dom :o)

2008-12-11 @ 07:07:19
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0