Den Feta, den FAAN och Ängla

Jag tittar ut genom fönstret och undrar.......

- Det är ingen idè att du ger dig ut idet här vädret, det fattar du väl! Rösten var tydlig och utan tvekan.
Vad snabbt "den FAAN " hade åsikter då, tänkte jag och lade tillbaka träningströjan på hyllan. -Det är faktiskt skitväder ute, det är det.
Samtidigt hörs en röst som lungt och mjukt ,"som en Ängel" säger - Men Anita, det är klart att du fixar detta, du kan ju alltid springa en kortare sträcka.
Jag får snabbt på mig träningkläder och kliver ut i snömodden. Efter några hundra meter hörs "den FAAN" igen
- Vad var det jag sa, det här kommer aldrig att gå!
- Ta en genväg då säjer Ängla och det hörs att hon tror på mig.

Jag promenerar i rask takt genom Körfältet under det att "den FAAN" suckar och pustar över snöblask och onda muskler. Ängla är lätt att resonera med hon föreslår andra vägar men jag håller mig till den vanliga sträckan. När jag kommer ut i Industriområdet så får Ängla mig att öka på stegen tills jag lufsar på rätt bra, trots att "den FAAN" protesterar och säger något om att - Du kommer att sträcka dig och träningsvärken blir din död!
-Lyssna inte på " den FAN" säger Ängla, hon har bara en dålig dag.

Jag springer hela Odenskogsvägen och rundar ICA Kvantum utan problem. Ängla är stolt över mig säger hon!
Från "den FAN" hörs inte mycket förren jag blir omsprungen av en annan löpare, en man. Då får "den FAAN" luft och skriker - SÅ FORT KOMMER DU ALDRIG ATT KUNNA SPRINGA HUR MYCKET DU ÄN TRÄNAR, så lägg ner!
Jag känner plötsligt att stegen blir tunga och klumpiga, hjärtat bultar i mitt bröst och svetten rinner ut med min rygg.
- Du springer i din egen takt och tävlar bara med dig säger Änla. Genast så känns stegen lättare och jag fullkomligt flyger förbi Tavelbäcken och OK Q8 och ner på Rådhusgatan. Snöslasket sprutar runt mina skor och jag blir genomblöt om fötterna. - Skyll dig själv, nu kommer du att bli förkyld och sjuk, "den FAAN" skräder inte sina ord. - Kom inte och säg att jag inte varnade dig!

När jag kommit fram till Stora Kyrkan säger Ängla - Bravo Anita, nu kan du gå en bit, om du vill! Och det vill jag!
Jag ömsom springer och ömsom går de få kilometrar som är kvar. Kränger av mig de genomsura Icebuggen, knölar undan tvätten för att komma åt duschen och tänker stilla.....det är tur att jag har dessa båda..... Ängla och "den FAAN"....
För vem skulle jag annars resonera med under mina promenader?!

Kommentarer
Postat av: Maggan

Här hos mig så är det jag som är "Den faan" min "Ängla" heter egentligen Simon.

2008-01-18 @ 06:49:04
URL: http://www.maigiz.webblogg.se
Postat av: Nina

Man måste ju gå och lägga sej om man ska kunna sova vet du :o)

2008-01-18 @ 11:40:27
URL: http://www.ninast.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0