Nu e de slut!

Ja, nu e de slut på julen, den högtid som jag älskar så!

Jag älskar alla förberedelser, allt stök före, julskyltningar, advent, lucia, julklappar, dan före dan, julafton, mellandagarna och nyår.
Men nu måste jag nog erkänna att jag är nöjd.
På söndag åker julen ut och våren åker in!
Nya gardiner i vardagsrum och kök, tulpaner i alla vrår, nya dofter,
nya tider, nya mål.


Nya mål ja...nu är det bara att ta tag i den slapphet som smugit sig in, den försoffning om plötsligt visar sig. Nä nu jäklar är det bara att hitta spåret igen, tio kilometer / dag! Jag är inte orolig för jag känner ett stort behov av att komma ut. Har också kommit på att jag NATURLIGTRVIS skall ta med längdskidorna till Åkersjön nästa helg.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0