Tid

Det jag skulle göra idag tog en evig tid
och jag har inte ens börjat med lönerna ännu.
 Det får väl blir kvällen och morgonens uppgift.
Jag jobbade på till klockan 13,
då åkte jag och fixade naglarna.
Sen körde jag på till klockan var 20:00 då jag fick ett sms av Emil
att det blåste så hårt så att vår båt höll på att klättra upp på land.
Jag ringde till Pelle
men han hade lämnat telefonen hemma
och gick inte att få tag på.
Nils blev min räddare i nöden.
 Han hämtade mig och vi åkte ner för att kolla hur Solöga hade det i blåsten.
 Hon ligger lite utsatt där hon nu ligger.
Men vad jag kunde bedömma så var allt OK,
 fendrarna på plats och bara det inte blåser upp till storm så är det ingen fara.
Sen for Nils och jag och handlade och så hem.
 Innan jag fixat färdigt med alla kassar och disken sä var klockan nästan halv 10.
Då blev det kaffe och en macka.

 Här ser dom på nån skitfilm som heter The Mist.
Jag vill inte se men jag sitter här och väntar på att jag ska komma på andra tankar
än att fortsätta att se på dyngan.
 Detta var ju oxå ett sätt att ha semester....eller nooot!



Kommentarer
Postat av: Maggan

Meeeeen! Jag trodde ni hade sol och varmt å skönt, ingen blåst och skit.

2008-07-22 @ 00:49:03
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Anita svarar Maggan!

Det var kanonfint till kl.17. Nu är det halv storm! Stackars lilla Solöga!

2008-07-22 @ 02:37:55
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0