KATTA-strof!

Jag gick omkring så länge som möjligt i pyjamas, för jag vet att vid minsta antydan till att vi är på väg hem, så drar ungdomarna igång hemresan och då skall vi vara på väg - " i förrgår". Så jag gick i min pyjamas till kl. var 12. Då smög jag in i badrummnert och bytte om. Jag behövde bara visa mig så drog karusellen igång och då hinner inte jag med. För alla andra tänker bara precis på sig själv och sina prylar medan jag skall se till att huset är i ett sådant skick att man vill komma tillbaka. Ja, ni vet det vanliga med städ å tvätt å sånt!
Jag och katterna var de sista att lämna huset en stund före 2.

 Heavy pep å bråkade inn i kattburen och efter ett par mil SÅ SPYDDE HAN RAKT UT ÖVER RYGGEN PÅ JALLE!
Kul, kul!
 -Stanna bilen genast!
- Det GÅÅR INTE att stanna här!
- Du mååste stanna NUUU!
- Det går inte säger jag!
- Stanna bilen SÄGER JAG!!!!

Pip å gnäll å stök innefrån buren.
När vi till slut kunde stanna så vill ingen hjälpa till att ta ut två nerspydda katter ur buren. Emil offrade sig! Jag fick tvätta av både katter och bur i snön. Jalle som var mest kletig var inte så nöjd med att bli nerstoppad i en snödriva, men vad gör man.
 Det var ganska lungt resten av resan!

   
Jalle & Heavy!



Kommentarer
Postat av: frida

huffa,.. lät inte som en roligt bilresa hem..

2008-03-25 @ 19:34:23
Postat av: Madde

Nää..fy vilken resa...mår katterna bra nu iaf..?
Min äldsta katt Nikki fyller 13 i maj och Trouble fyllde ½ år 12 mars...
Kaktusen..jaa den blommar lite som den vill den...haha

2008-03-25 @ 20:37:40
URL: http://nikkinin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0