Denna dagen är början på resten av ditt liv!

Idag känner jag mig lite sliten!
Jag tvingade mig upp klockan 6, lika bra att hålla på rutinerna
och katterna skulle ändå ut.
 Kaffet är klart, radion skvalar med Rix FM,
 jag bläddrar slött i tidningen: "95 åring rånad av sin gudson",
Stödboendet för missbrukare läggs ned",
" Misshandlade sambo",
"Rattfyllkeri och olovlig körning",
"Kvinna fastklämd efter olycka i Krokom".

Jag blir så trött på att alla nyheter är så negativa
- säger som Uggla säger på sin bliogg - Jag vill inte få in liken på frukostbordet!

Jag vill ha positiva nyheter!
Det finns sådana oxå men allt elände tar liksom över.

Får sluta att läsa tidningen och stänga av radion!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag önskar dig en skön helg.

2008-11-28 @ 08:02:57
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0