Det ska vara som det alltid har varit!

Nils, min förstfödde,
har precis meddelat att han inte firar jul med oss.
Han ska fira jul med en kompis i Oslo!
Det är klart att han får det, han är ju 19 år,
 jobbar och tjänar egna pengar.
Men jag vill inte!
Tänker att det  ska vara som det alltid har varit!
Helt plötsligt har "de små" skaffat egna liv,eget socialt nätverk
och behöver inte mamma på samma sätt längre.
 Men mamma behöver sonen!
Nils är uppspelt och laddad och tycker att det ska bli roligt
och jag är glad för hans skull.

Dom ska bila ner och det är jag INTE glad över,
hoppas att jag kan övertala honom att ta tåg eller flyg.
 Att bila 70 mil i jultrafiken är INTE kul!

Jag tar tio djupa andetag och inser att min äldsta son snart är vuxen!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Ååååå, vad trist för er....men skoj för Nils.

2008-11-28 @ 08:04:20
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Eivor

hurra för Nils, han lever ett eget liv. Fixar jobb och andra saker själv. Toppen, men jag förstår dej Anita oxå.

2008-11-28 @ 18:39:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0