Att leva livet fullt ut.....

Nu är det mys som gäller!
Vi eldar i öppenspisen och pratar, pratar, pratar
 OCH dricker vin såklart.
Det är ingenting på dumburken som vi vill se,
och det känns bra.
Vi pratar om julen och om nyår...
..om jobbet....om barnen....om oss.........

Hörde igår en man berätta:
Hans hustru gick i pension vid 60 år.
Han och hon köpte en husbil
för att resa och ta igen förlorad tid.
Då visar det sig att hon har bröstcanser
och hela livet ställs på kant.
Nu har dom fått ägna ett helt år
till att bekämpa sjukdom, 
fruns första år som pensionär.

 Såna historier får mig att tänka efter....
vad håller jag på med egentligen?
Lever jag mitt bästa liv var dag?
Vad kan jag ändra på,
så att jag lever fullt ut hela tiden?
 Många frågor blir det!
Många saker att förbättra har i alla fall jag.



Kommentarer
Postat av: Maggan

Myyyyysigt!

2008-11-22 @ 21:12:52
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: cinis

Mmmm...jag tänker jag med på de där. Jag lever inte fullt ut och gör inte heller de jag verkligen vill, det va bra att du gav mig en tankeställare. Men va härligt att kunna sitta å prata utan tv å gotta sig så där,, planera å fundera!!

2008-11-22 @ 22:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0