ATT VARA ...


  ....................GLAD FÖR!


- för tonåringen som gnäller när att han måste diska för då är han hemma ,
och inte ute på gatorna...


- för skatterna jag betalar
 för det betyder att jag har ett jobb....


- för att jag måste städa efter en fest
för det betyder att jag har vänner....      
    


- för att kläderna är lite trånga
för det betyder att jag har aptit.... 


- för att gräsmattan behöver klippas, fönster tvättas
och hängrännor som måste rensas, jag har ett eget hem....   
 


- för skuggan som bevakar mitt arbete,
det betyder att jag är ute i solen.....



- för alla klagomål på politiker
 för det betyder att vi har fri yttranderätt....



- för att parkeringsplatsen är längst bort
för det betyder att jag har bil....  


- för min höga elräkning,
den betyder att jag har det varmt...



- för kvinnan i bänken bakom mig i kyrkan som sjunger falskt
för det betyder att jag kan höra....    

   
 
- för tvätthögen på bordet
för det betyder att jag har kläder att ta på mig....


- för trötthet och värkande muskler I slutet av dagen -
jag har kunnat arbeta hårt....  


- för väckarklockan som ringer på morgonen,
jag lever....


- och sist men inte minst
för att jag har sååå många underbara vänner...! <3 <3 <3 <3


Kommentarer
Postat av: Lena

Puss!!

2008-11-15 @ 22:11:43
Postat av: Marina

Ja tänk vad mycket vi har att vara glada för..;o)

Kramar!

2008-11-15 @ 22:21:58
Postat av: Marina igen...

Jag var på Syssla idag för att köpa såna där änglavingar..(inte till mig utan bara som adventsdekoration)...men en dam hade redan köp alla de hade..;/Jag får återkomma....

Hur som helst så vill jag så här i de ekonomiskt svåra tiderna och de ekologiskt glada tiderna rekommendera Pingstkyrkans loppis i Torvalla lördagar..;o)

2008-11-15 @ 22:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0