Godmorgon min sköna böna!

Idag är det frostigt och kallt i Jämtland, vi har -1!
Det blir nog sol senare under dagen. 
Jag har styrelsemöte på förmiddagen
och arbetar hemma på eftermiddagen.

Det känns bra att inte behöva stressa så här på morgonkvisten.
 Jag är ju en utpräglad kvälls / nattmänniska
 och gillar absolut inte morgontimmar.
 Undrar varför det är så att vi har olika "klockor,
varför min man tex är sååå piggelin på morgonen
och så urbota trött och trist på kvällen efter 22:00.

Egentligen så skulle vi ha arbeten efter vår kroppsklocka,
jag ska då ha ett nattjobb och få sova på dagen - så skönt!
 Eller inte!
Men eftersom jag är så disiplinerad så kliver jag alltid upp i tid
och kommer sällan sent till det jag skall företa mig.
 Trots att jag kanske lagt mig efter 01:00
Jag kan helt enkelt inte gå och lägga mig i tid!
Jag borde sova flera timmar / natt än vad jag gör, jag vet!
I natt blev nog klockan 01:30!

En bra onsdag önskar jag er!

Onsdag är en veckodag som i Norden är uppkallad efter den fornnordiska guden Oden.

Onsdag kommer efter tisdag och före torsdag och kallas ibland "lillördag".
Ordet kommer ifrån "piglördagen", vilken inföll på onsdagar,
det var då pigan enligt traditionen hade ledigt
eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen.

(enl.Wikipedia)


Kommentarer
Postat av: Gubben

Vill minnas att även Einstein böjde tiden...

2008-10-08 @ 12:35:06
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

Var gärna med och tävla i min nya enkla bloggtävling!

Du har inget att förlora :D

Här hittar du tävlingarna:

http://jucismacker.blogg.se/2008/september/vinn-kuvertvaska.html#comment



Ha en fortsatt fin dag!



MVH Jozzan på http://jucismacker.blogg.se

2008-10-08 @ 12:38:47
Postat av: Marina bara undrar...

...har du varit på Hamngatan 12? Jag glömde heeelt bort det..:/

2008-10-08 @ 19:14:13
Postat av: Lena

Vad har hänt på Hamngatan 12?

2008-10-08 @ 23:01:44
Postat av: Marina

Anna Viktoria hade utförsäljning...se Anitas veckoplanering från i måndags..;o)

2008-10-09 @ 08:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0