Söndag

"Söndag är en veckodag som i Norden
är uppkallad efter den fornnordiska solgudinnan Sol,
 som även kallades Sunna eller Sunne.
På fornnordiska  hette dagen sunnudagr (Sols dag).

Söndag kommer efter lördag och före måndag.
I den svenska almanackan är söndag numera veckans sjunde och sista dag,
sedan detta blev internationell standard 1972,
 men i både traditionell judisk och kristen tideräkning är den däremot veckans första dag."

( enl. Wikipedia)

Denna söndag blir lika trist och grötig som gårdagens lördag.
Jag är fortfarande däckad, slut, trött - SJUK!
Det blir ännu en dag under filten framför TV:n.
Pelle är i garaget, Emil och Nils sover och Lars är på LAN.
Jag vill inte sitta här och sitta, jag vill ut!


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag kan i alla fall, fastän jag har ryggont, ut och gå en långpromenad med Amanda och Zach.

Det var jättehärligt!

2008-10-12 @ 12:19:37
Postat av: Lena

Nytt utseende, snyggt!

2008-10-12 @ 16:00:32
Postat av: Lena

Bytt igen?

2008-10-12 @ 16:06:35
Postat av: Gubben

Nej men! Fortfarande beroende av filten? Nu får du ta till riktiga grejor - be P fixa en stadig toddy eller två, avrunda med minst två glas rött och...

...SOV GOTT!

2008-10-12 @ 17:26:10
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Anita

Till Lena: Ja lite strul med layouten blev det, men så här ska det se ut! :O)

Till Gubben: NU har jag intagit två glas rött iaf, känns fiiint! Vi får väl se imorgon. ;o)

Till Maggan: Tack för hjälpen!Love you!<3 <3 <3

2008-10-12 @ 18:37:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0