Åter på jobbet!

Det var lite jobbigt att gå upp imorse, kroppen kändes tung och trött.
Sovit dåligt har jag oxå eftersom Hjalle, ena katten,
inte kom hem igår.
Lite "muttrig" tyckte nog familjen att jag var,
hittade fel på allt och alla och lite här och var.
Men nu när jag sitter här på min stol, lite rosig och svettig
så känns det helt OK,
kul att vara på plats, roligt att få hugga tag i nåt.

Det är en underbar höstdag utanför mitt fönster,
otroligt vackra färger och vacker ljus.
En dag som denna skulle man vara i fjällen,
vandra, dricka kaffe ur termos, njuta av livet.
Men nu är jag här på kontoret och då får jag njuta av det,
just nu har jag det ganska bra och är nöjd med stunden som den är.
 En bra onsdag till er alla!


Kommentarer
Postat av: Gubben

Hoppas Hjalle dyker upp under dagen!

2008-09-24 @ 12:31:31
URL: http://gubben.webblogg.se/
Postat av: Marina

Fortfarande på benen hoppas jag..:) Kram

2008-09-24 @ 12:40:35
Postat av: Madde

Hoppas verkligen att Hjalle kommer hem oskadd...

2008-09-24 @ 15:39:44
URL: http://nikkinin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0