O-o-o Vad en liten gumma kan gno-o-o......

Jag har inte hunnit allt men en del!
Har plockat i hallen, där var det katastrof,
nu kommer man iaf in och ut.
Grannen var snäll och förbarmade sig över två pelarbord
som kommer från Huså och har stått i vår hall sen renoveringen.
Dom fick oxå med sig ett hörnskåp och en klätterpelare för katter.
Tänk vad man kan ha i en hall!
Jag har oxå dammsugit hela huset och så har jag hunnit på Coop och bolaget.
 Inte så illa pinkat!

Nu ska jag ta en Xider Bright och så ska jag vika lakan,
en jätte hög som, hör och häpna, oxå ligger i hallen.

 Pelle har varit i Huså och förstärkt taket på skotergaraget
 och tonåringarna har varit oss behjälpliga med att
lossa en hel släpvagn med ved och gjort snygga vedstaplar under verandan.
 Det blir bra att ha i vinter när snön yr runt knuten,
längtar lite efter mörka burriga vinterkvällar
när vi kan elda i öppenspisen och mysa.

Men det blir då det, nu idag har vi ju haft en underbart solig höstdag,
känns mer som en sensommardag faktiskt.
Undrar om vi ska grilla till middag igen eller om jag ska orka göra Lasange?



Kommentarer
Postat av: Marina

Vad duktig du har varit! Kram på dig!!

2008-09-13 @ 17:43:17
Postat av: Maggan

Du är så duktig så..

2008-09-13 @ 18:53:50
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0