Alone again naturally!

Det blev sent med allt idag !
Även om jag tänkt att det skulle bli annorulnda.

Kom från jobbet vid 17:30, sen är det laga mat som gäller.
Ändå var inte familjen så stressade,
men jag blir det när alla bara står och väntar, konstigt!
Jag måste vara världens sämsta arbetsledare,
gör det hellre själv än att deligera eller ber om hjälp.
Så övriga familjen fixade med sitt och jag lagade mat.

Gott blev det i alla fall
- Lövbiff med klyftpotatis och sås, sallad såklart.

Vi talar mycket med varandra under middagen,
det gillar jag!
Alltid en massa samtal om ditt å datt,
om hur dagen har varit
eller inte varit,
om hur kvällen ska bli eller inte bli.
Vi satt länge och åt, det är trevligt
när man ändå lagat mat!

Men sen när någon känner att Nu är jag klar, 
då försvinner alla!
 Kvar är då jag med disken och plocket
- jag ska ju ändå ingenstans!
Jag vet att det är mitt eget fel,
att jag får skylla mig själv,
men jag har faktiskt ingen energi att tjafsa om detta.
Jag gör det hellre själv!

Nu är Pelle i sitt garage, Emil har dragit ut på äventyr,
 Nils och Lars har gått in i sina datorvärldar
 och jag i min - bloggen och facebook!

När slutade man att åka och hälsa på folk
spontant?
Det minns jag att Pelle och jag gjorde på 80 och 90 talet.
Sen kom alla barnen
och det blev inte så mycket spontana besök
och så har den där oförmågan att "hälsa på" försvunnit.
Man åker inte hem till någon
längre,
ringer på och säger Hej!

Nej, nu skall det bokas i kalendrar och passa in,
människor idag är trötta - jag med!
Man orkar inte med spontana besök
för man har inte hunnit städa å plocka å sånt!
Lite synd är det allt, att man inte ser sina vänner längre
- om det inte är fest!

Nu sitter jag här i mitt kök
 - Alone again naturally! 


(stäng min spelare!)


Kommentarer
Postat av: Marina

Ja - visst är det konstigt....vi kokongar oss in i våra egna hem så fort arbetet är över...sticker eventuellt ut näsan på lördagar...men inte ens då blir det till att idka socialt umgänge....vassisdass??...eller wharom?

Den här skivan hade vi hemma..."It´s matrimony....la la la"

2009-04-03 @ 20:52:13
Postat av: ...igen

...kom bara helt plötsligt att tänka på Demis Roussos....??

2009-04-03 @ 20:55:12
Postat av: Gilberttips

...oj oj oj....Plattan hette "Himself" och kom 1971

Kolla youtube..."Nothing rhymed" Matrimony" "Claire"....jättebra

2009-04-03 @ 21:48:04
Postat av: Lena

Ja, vem orkar umgås, när man knapp orkar sitta framför tvn en fredagkväll utan att somna.

2009-04-04 @ 07:25:27
Postat av: Nina

Vi arbetar alldeles för mycket, högst 75% skulle man jobba. men vem har råd med det! Då skulle man orka/hinna med att leva oxå

2009-04-04 @ 11:08:30
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Här kommer jag då å låter. Jag umgås med folk hela tiden. Igår var jag på after work en stund. Ikväll är vi bjudna på förfest och sedan Krom. Nästa helg ska vi till Dalarna och fira påsk. Helgen efter det så är det inflyttningsfest hos Anna. Helgen efter det så är det fest på jobbet på freda´n och tjejmiddag hos en granne på lördan. Efter det är det Valborg...FEST! Då flyttar vi ut till husvagnen och har gäster hela tiden. 16 maj är det Schlagerfest. Fest fest fest...folk folk folk...Jag tackar nästan alltid ja, även fast jag är trött. Annars så slutar ju folk att ringa....Man orkar allt man vill....så tycker jag. KRAM!!

2009-04-04 @ 12:12:38
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0