Liten blir stor - Nils 20 år!



Idag fyller min förstfödde 20 år
!
- så nu är vi lika gamla han å jag! ;O)

Han tog tid på sej att födas lille Nils,
men sen har det gått undan.
Han läste innan han kunde läsa,
i alla fall sa han själv att han visst kunde läsa
 - han tittade på bilderna och gjorde en egen berättelse.
( till lärarens stora förtjusning!)

Han lärde sej cykla bara för han trodde
att man måste kunna det när man börjar skolan.
(pappan lurade honom och sa det!)

Han har mekat datorer sedan han var 10 år,
det gick inte alltid så bra
från början,
och många är de kablar som bara "råkade" vara avklippta!
Men träning ger färdighet.

 Nils är stor å stark och snäll
och så är han otroligt hjälpsam.
Det är många matkassar och middagar vi burit hem han och jag
när alla andra varit U P A
( utan personligt ansvar)

Han lärde lillebror Emil att krypa genom att dag efter dag ligga på golvet
och träna honom med en balong som lockbete.

Nils spelade fotboll ett tag,'han var back.
Det var inte många som sprang omkull honom
kan jag lova!
Som att springa in i en betongvägg,
motståndarna for som käglor men Nils stod kvar.

 Med glädje och stolthet jag inser
att min lille Nils nu är en ung man.
Grattis Nils till de 20 åren!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Ja, tänk va. Lilla nisse. Tiden går fort.

2009-08-08 @ 14:06:06
Postat av: Marina

Hurra för Nils!!!

2009-08-08 @ 15:15:41
Postat av: Nina

Fint skrivet:o) Hälsa och gratta från oss!

2009-08-08 @ 19:01:36
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Lena HB

Grattis Nisse, lycka till med pluggandet, må så gott från familjen Brodén

2009-08-10 @ 09:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0