Äntligen på plats!

Jag jobbade från klockan 7 till 12 - vi har inventerat idag!

Sen åkte jag och gjorde lite julbesök hos vänner
 jag ville önska God Jul
 och så handlade lite julklappar.
Var väl hemma vid halv två.
Slog in julisar och plockade ihop det sista
- Pelle hade redan packat bilen.

Precis när vi skulle till att åka
kom jag på att jag glömt att hämta ut julpaket på posten
 från syrran i Uppsala.
 Men var var uttags blanketten????
Åkte på jobbet och letade men näääe ingen blankett
- hem igen och rafsade igenom alla julpåsar.
 Hittade tillslut det jäkla papperet
och vi kunde en timma senare lämna stan.

Alice tyckte  inte att det var så kul att åka bil,
hon var jätte stressad och passade på
 att bajsade ner hela buren
så vi alla höll på att kvävas av lukten.
 Var tvungen att stanna
och göra ren både katt och bur i snön.

 Nu är vi i alla fall på plats
efter en massa kånkande med prylar och paket
 uppför "mördarbacken".

 Det blev tacos till middag - gott och lätt.
Det känns helt perfekt att vara här i stugan
- nu när vi äntligen har kommit på plats.

Nu ska vi spela TP och invänta Tomten! :o)

Hoppas att ni oxå får en skön kväll,
så här kvällen före!


Kommentarer
Postat av: Lena

God jul till er alla från oss alla!

2009-12-23 @ 23:23:20
Postat av: Marina

Stackars Alice..:/ Här är allt klart - nu kan julen komma. Köpte en bingolott och har haft lilla Lotta på med jämna...bra filmer här och där med...som det blir ett evigt zappande...åsså sjön suger.:)

Hoppas ni gosat in er där uppe....Julafton är ju redan 10 min.gammal så GOD JUL från Frösön! Kram

2009-12-24 @ 00:11:25
Postat av: Cinis

Ha så myyyysigt och en riktigt go JUL..Kram till er alla...

2009-12-24 @ 01:17:08
Postat av: Anita svarar!

Kram alla vänner där ute!

2009-12-24 @ 01:20:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0