Julefrid bland fjällen!

Vi hade en lugn och skön julafton igår!

Det blev såklart några timmar i köket för mej
med att fixa maten , trots att det mesta var färdigt,
men så blir det ju när det är julbord och mycket ska skäras 
och skivas och läggas upp på fat.
 Mycket god mat blev det och mycket godis!
Tur att man inte äter så här mycket och hela dagarna andra tider på året
- i alla fall är det bara på julen som jag svullar.

Idag blir det nog skoteråkning för den manliga delen av familjen
- jag ska försöka ta mig en tur på längskidorna.
Men nu ska jag ut och hämta ved
så vi kan tända en brasa.
Det blir fort kallt i stugan!

En fortsatt bra Julhelg önskar jag er alla!

 
Julmat & godis!
 
Skönt framför brasan!
 
Dax för julklappar!


Kommentarer
Postat av: Marina

Ja tänk...det var julafton det - lugnt och skönt med syrran, Krille och Leo (hunden) här. Jag avslutade julaftonskvällen med Midnattsmässan från Rom - det är tradition för mig. Här har det toksnöat i natt och just nu är det bara -5. Önskar er en god fortsättning!

2009-12-25 @ 12:25:10
Postat av: Maggan

God fortsättning käraste syster.

2009-12-25 @ 12:43:14
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Anita svarar!

Marina: Jag brukar oxå se Midnattsmässan från Rom, tadition för mej med men vi har ju ingen TV här så det blev en film i stället.

Maggan: Puss längtar efter er!

2009-12-25 @ 15:41:03
Postat av: Cinis

Alla Jul påäng till Julens kläder går till!!!! NISSE...Lila skjorta med matchande slips slog..allt skit snyggt.....

2009-12-25 @ 20:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0