Oners Day!

Idag har jag tagit OD!

( OD betyder Oners Day,
att jag med kort varsel kan besluta mig
för att stanna hemma!)

Jag ska vara hemma och beta av "att göra listan".
 Egentligen så är det inte såå mycket som behöver fixas,
 få bort lite tvätt och rensa köksbänken,
bära undan
jullådor och sätta upp jullandskapet.
Och så ska jag julhandla idag, dvs handla julmat.
Vi åker upp till Huså med mat och julklappar i morgon,
kanske stannar vi kvar till på söndag.
Men om det är så här kallt vet jag inte..
..vi har -22 grader nu.
Kanske räcker med att
vi åker upp med prylar
 och sätter på värmen.
Skulle ju vara skönt
om det var varmt
när vi kommer upp på onsdag kväll.

 Här eldas det i spisen idag, det är som sagt kallt.
Alice var ut på verandan och vände.
Hon vill gå ut men.....Nej - för kallt!

Jag tycker att det är mysigt jag! :O)


Kommentarer
Postat av: Marina

Ja visst är det mysigt! Jag älskar rimfrosten som blir av kylan, den blåa himlen och solskenet...Nu är det bara isen på sjön som fattas.

2009-12-18 @ 12:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0