Snön faller så vit......

Det är verkligen julstämning här nu!
( tänker på all snö!)

Som det snöade igår - helt otroligt
 och - 7 grader har vi oxå.
Hoppas att snön nu får ligga kvar över jul och nyår! 
Om man bortse från familjens sjuklingar
så kan vi nog känna lite julstämning i familjen Munther/Knutas.
 Jag  tycker ju alltid att det är kul med jul
och Emil har vaknat till liv sen bölden blev ett minne blott
och en hel del mediciner runnit in.

 Han var på återbesök idag och det såg bra ut -
ska tillbaka på torsdag.
Mycket trevlig överläkare på ÖNH - Bengt Svensson.
Om Emil får halsböld ännu en gång
 så kommer dom att ta bort hans halsmandlar sa Svensson 
- Att få halsböld en gång är ingen gång att få två gånger är en gång för mycket!

 Jag har jobbat på förmiddagen, det jag hann
och jag hann det jag planerat.
Vid 13 hämtade jag Emil och vi åkte å hämtade hans medicin,
dvs det måste han göra själv nu när han är 18 år.
Sen åt vi hamburgerlunch på Coop
och Emil fick i sig nästan hela hamburgaren
- Lycklig och mätt! :O)

 Så skjutsade jag homom
till ÖNH-mottagningen och sen hem.
 Vände direkt ner på stan
igen för en tid hos min" Nagelmadam"!
 Kom hem vid 17:00, stekte biffar och kokade potatis.
 Nu sitter jag här med disken och plocket
och lyssnar på "En ny Jul!" med Magnus
 - same same but different!

Har köpt en ny ljusslinga till mitt Jullandskap som ska upp ikväll
 och ett pepperkakshus som ska dekoreras
- känner mig ensam just nu, märks det eller???
Pelle är som vanligt i garaget
och grabbarna på sitt håll....

....*Suckar djupt!*


Kommentarer
Postat av: Marina

Ja tänk jag bodde tvärs över gatan....ha ha...pyssel pyssel..;o)

2009-12-15 @ 22:37:54
Postat av: Anonym

...tänk om...ska det givetvis vara

2009-12-15 @ 22:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0