Flow!

Jag får lov att erkänna att jag känner mig nöjd med dagen!
Jag har hunnit det jag förutsatte mig hinna
och så har jag lagat god middag och flidd undan i köket.
Jag har till och med hunnit med en svängom med tvätten.
Ibland har man "Flow".

Flow uppstår när allting fungerar som bäst,
när en persons hela skicklighet tas i anspråk för att hon ska lyckas med en uppgift.
( enl. boken: "Finna flow : den vardagliga entusiasmens psykologi")
Eller........
Flow är ett psykiskt tillstånd som uppstår då en person med tillräcklig medvetenhet
ägnar sig åt en verksamhet med ett definierat mål.
(enl.Wikipedia)

Idag har jag haft flyt, så de så! :O)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Flow har jag t ex på morgonen när jag inte har tid att städa och plocka disk. Då skulle jag kunna hålla på hela dagen.

2009-02-19 @ 20:44:13
Postat av: Marina

...å imorgon är det fredag..;o)

2009-02-19 @ 22:12:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0