Middagsbestyr!

Jag har gjort en gryta på fläskfilè,
starka korvar, paprika, lök, syltlök, oliver, fond, grädde.
 Den blev god kan jag lova!
Nu ska jag softa en stund
innan det är dax att skala potatis, gästerna kommer kl.6.
Det är Jim och Bibb som kommer, 
ska bli jätte roligt
att träffa dem, har inte sett Jim på evigheter.

Till förrätt blir det Husåknäcke med rökt lax och skagenröra
och till efterrätt Chokladkaka å kaffe.
Tänk vad man kan få till på fjället,
det enda jag handlade i Järpen
var faktiskt mera kött och syltlök.

 Vi ska tända lite lyktor ute som välkomnar
 och duka sen är allt klart.
Bilder kommer natorligtvis senare!

Tjingeling! 

Kommentarer
Postat av: Marina

Creolsk fläskfilégryta tror jag visst att den heter...mumsig värre..;o)

Hälsa familjen - hoppas att ni inte blåser bort...Hälsa till Jim också..Kram

2009-02-21 @ 17:50:54
Postat av: Nina

Nu blir jag nästan hungrig..igen..

2009-02-21 @ 23:54:27
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0