Tråkig.......

...............känner jag mig!
Jag har ingen ork att ta tag i mitt liv längre.
 Det blir ingen träning, inga böcker,
 inga goda samtal.
 Jag vet att jag jobbar lite för mycket
- kan liksom inte avsluta och gå hem
 för det finns hela tiden saker som är ogjorda,
känner aldrig att jag blir klar.

Så just nu består vardagen av jobb å tvätt
å disk å plock!
Hur kommer det sig
att jag måste tvätta två maskiner om dagen,
 jag menar TVÅ MASKINER........!
Det är ju bara min och Pelles tvätt,
ungdomarna tvättar själva
alla tre!
Jag har räknat ut att jag tvättar 10 badlakan i veckan!
Hur bär vi oss åt
som får till så många handukar?
 Diskmaskinen går två gånger per dag oxå!
Det måste vara nåt vajs med familjelogistiken.

Pelle sa idag att vi "fuskar" med städningen......
.....vadå fuskar - vi städar ju aldrig riktigt!
Inte har jag fått upp några nya gadiner
i vardagsrummet
sen jag tog ner julen heller!
SUCKAR DJUPT!

Det var väl ett otroligt positivt inlägg jag fick till ikväll
- hehehehe!

Nu känns det mycket bättre
när jag fått beklaga mej lite
- det är nog den tiden i månaden då allt känns bedrövligt.
 Jag " vaknar" straxt upp och tycker att det inte är så farligt! :O)



Kommentarer
Postat av: Maggan

Det är något som är positivt med all denna röra, det blir städat överallt.

2009-02-17 @ 21:18:51
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Cinis

Det kanske är för många bortskämda män i din familj just nu kanske dom skulle ta å göra upp ett tvätt å städ schema ett tag så du får vila lite..med gott samvete...du sliter ut dej på jobbet och hemma samt pms det låter kusligt.Pussar å kraft kramar från mej..kanske ni ska byta sovrum oxå

2009-02-17 @ 23:11:39
Postat av: Lena

Hejsvejs!

Ska vi träffas och tycka synd om oss lite?

2009-02-18 @ 06:14:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0