Lasange!

Tänk så jäkla trött man kan vara
att hela tiden hitta på middagar att laga.
Maten ska vara näringsriktigt och god,
den ska vara ekologisk och uppfylla alla miljökrav,
 den måste vara närproducerad - du ska helst känna kossan eller grisen eller fisken.
 Den ska vara GI å Viktväktare å Slim på samma gång. 
Riktigt fett ska det var och fettfritt!
Den ska inte ta så lång tid att laga,
men ändå absolut inte vara hel eller ens halvfabrikat.
Och så ska den vara snygg att titta på
- du äter ju med ögonen oxå!

Här blir det lasange idag
- jag har ingen aning om vem köttfärsen eller mjölken var!
Men gott är det och snyggt att titta på!

Tjoohoo - när ungdomarna flyttat så kommer jag att leva på filmjölk!


Kommentarer
Postat av: Marina

Jag vet vännen...fy bubblan för att vara den påhittigamiddagsgöraren....bläää...säger jag bara!

Här blir det soppa och hårdbröd och kanske fil när barnen flyttat..ha ha...eller också ren gourmetmat när man äntligen får en massa pengar över..;o)

2009-07-19 @ 20:04:42
Postat av: Maggan

Jag kommer att fortsätta laga en massa mat när ungarna flyttat. Men bara god och lyxig mat. Inga makaroner och köttbullar inte.

2009-07-19 @ 22:23:26
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0