Måndag - första semesterdagen!

Det blev ingen resa till Sundsvall för min del,
 så jag tog sovmorgon.
Skulle ha sovit ännu längre
om inte min rygg sagt ifrån
 - det gick inte att ligga längre.
Är inte van att sova så många timmar.
Nu har jag plockat i köket
och funderar på hur jag ska lösa det faktum att diskmaskinen lagt av.
 Har ingen lust att handdiska middagddisk efter 6 personer + dagens frukost.
Jag blir väl så illa tvungen!
Sen hade någon vält ut grädde som runnit på precis varenda hylla i kylen,
bara att plocka ur och torka upp.
 Kökslådorna fick sej en omgång när jag ändå höll på.
 Nils kokade kaffe så nu har vi suttit och pratat
och druckit kaffe här vid köksbordet.

Pelle
är som sagt i Sundsvall, Erik jobbar och de övriga sover ännu.
Härligt väder, ingen sol men 20 grader varmt!
Måste på jobbet en sväng med nycklarna till kassan
som jag fått med mig hem.
Så ska jag hjälpa Emil att handla ett tält,
han och Nils åker på Peace and Love i Borlänge i morgon.

Tjoohoo - första semesterdagen!


Kommentarer
Postat av: Marina

Min första semesterdag har innefattat: Diskat, bäddat, dammsugit, hundpromenerat, betalat räkningar, lagat lunch OCH middag (snart), hälsat på farmor, hängt tvätt...och Allan ser på TV...Kanske semestern börjar imorgon....?

2009-06-22 @ 16:21:55
Postat av: Anita svarar Marina

Jag tänker samma - kanske semestern börjar på torsdag.....för nu måste jag in på jobbet tisdag å onsdag! :O/

2009-06-22 @ 16:39:58
Postat av: Nina

Grattis till semestern :o)

2009-06-22 @ 23:45:40
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0