Lördag eftermiddag!

Jag tog en promenad ner på stan!
 Flanerade gågatan några varv,
köpte en ny kjol och så var jag en sväng ner i badhusparken.
Där var det hur mycket folk som helst som solade,
åkte skridskor och promenerade.
Ångrade att jag inte tagit med mej mina långfärdsskridskor ner.
 Det hade varit skönt med en tur! 
Sen var jag och fikade på Törners, trist att fika själv men det fick gå.
Jag var jätte sugen på att gå och ta en öl
- men det är ju inte heller kul att göra ensam så det fick vara. 
Var på stan i tre timmar
och träffade endast två bekanta
- är inte det underligt?
Trodde att jag skulle springa på nån mer
som jag känner
men icke sa Nicke! 
Handlade
jag middagsmat och var på systembolaget,
 så gick jag hem i snöslasket.
Det var tungt att bära kassarna hem,
men har man börjat gå så har man.

Nu ska jag bjuda min man på en öl,
 om han kan slita sej från garaget
och sen är det dax för denna evinnerliga matlagning- igen!
Tjingeling!




Kommentarer
Postat av: Maggan

Herreminje va mycke snö!!!

2009-03-21 @ 20:27:20
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Nina

Määänn jag va ju på stan i går. Vi kom aldrig så långt som till badhusparken. jag tyckte det blåste lite för mycket

2009-03-22 @ 13:27:39
URL: http://ninast.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0