Västerås!

Nu har jag tagit mej till Västerås!

Tur att jag ringde på hotellrum
tidigare i veckan
 för här är smockfullt.
Det är tydligen Jazzfestival
,här,
 så det är hur mycket folk som helst på hotellet.
Även här lyckades jag att få ett hotell där middag ingår
- inte så dumt!
Jag slipper bege mig
 ut helt själv
för att leta någonstans att äta.
Nu har jag ätit och sitter här på mitt rum med en öl!
Det är ganska tråkigt faktiskt

att förströ sig helt själv hela kvällarna på ett hotell.
Jag orkar inte ta mig ut på "lokal" ensam heller,
då sitter jag hellre här på rummet och flippar på TVn,
 Facebookar, och bloggar.
Det blir ju precis som hemma om man säger!

Saknar familjen gör jag,
grabbarna och Pelle!
Pelle kommer hem från sin resa ikväll
och då sadlar dom om och i morgon bär det iväg på skoter till Saxnäs.
Lars han blir hemma själv
- han och katterna.

Imorgon har jag två möten
ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen
sen är jag bjuden på middag hos Catrine & Martin.
Det känns otroligt generöst,

att jag skall få bo där och umgås med dem i helgen
- dom har ju fulla huset med folk även utan mej.
Det är verkligen bussigt av dem
att förbarma sig över en kvinna på resande fot!
Tjingeling, vi ses lite senare!


Kommentarer
Postat av: Marina

Tänk när du är hemma och ibland önskar att du fick bo på hotell och äta gott, sova gott och slippa ta ansvar för familjen...eller skit från den...;o)Läs din egen blogg från 15 februari...å njut..;o)Kramar

2009-03-05 @ 21:37:35
Postat av: Anita svarar Marina

Tack, jag behövde faktiskt bli påmind om att det är så oxå! ;o)

2009-03-05 @ 22:24:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0