Mina fastrars mat!

Jag läser en bok jag fick av Karin när jag fyllde år.
 Den heter "Mina fastrars mat" och är skriven av Paolo Roberto.
Verkligen en rolig bok att läsa, både betättelser och recept.

"Vad har du ätit idag?"
Det är det första de frågar mig,
samtidigt som de ger mig kraftiga men kärleksfulla kindnyp.
Jag har, efter en lång resa, äntligen klivit in på mina fastrars bakgård
- och när jag redogjort för den torftiga flygplansmaten
och besvarat en mängd andra livsviktiga frågor
- dukas det fram den ena ljuvligheten efter den andra på matbordet.

Paolo Roberto har en stor släkt spridd över hela världen.
Släktens nav hittar man dock på bakgården Merolilli
i den napolitanska staden Maddaloni.
 De många fastrarna, som lagar den vidunderligt goda maten,
har en enastående förmåga att hålla sig informerade
om precis alla i släkten Roberto.
Det spelar ingen roll om de bor i Hongkong eller Stockholm
- inget undgår fastrarna,  som med fast och säker hand
styr och ställer
i stort som smått.

  Det här är en kokbok som lockar till bords och till skratt.
Ta del av fastrarnas klassiska italienska mat, tolkad av Paolo,
och få dig samtidigt till livs hans hisnande berättelser
om sig och sin italienska släkt.
Passa samtidigt på att njuta av de fantastiska miljöbilderna,
tagna på plats i Maddaloni av Tina Axelsson,
och låt Lina Erikssons vackra matbilder inspirera dig att gå loss i köket
och laga italienskt.

(adlibris.com)


Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag såg tv-programmet. Mumsig mat var det ja.

2009-05-06 @ 23:26:22
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0