Så var det helg......

Jag tittar ut genom fönstret
och konstaterar att våren har nått en bra bit på väg. 
Blir alldeles gråtmild när jag ser den skira grönskan i björkarna,
det gröna gräset och att Gullvivan faktiskt blommar.
Jag är faktiskt ganska dålig på att njuta av naturen nu för tiden.
Det var jag bättre på förr,
när barnen var små och jag var ute i den ( naturen ),
plockade blommor och tittade på knoppar
och sjöng "Blåsippan ute i backarna står...."
Det var väldans vad jag blev nostalgisk helt plötsligt!
Allt var bättre förr
- nja det stämmer väl inte på allt men på massor.
Jag trivdes bättre med livet förr
- var liksom lite gladare.
Har blivit alldeles för allvarlig!
Det måste jag ändra på - genast! :O) 

Så var det är helg
och jag har inget planerat.
Tänkte ett tag slänga mig i bilen och åka till Syrran i Uppsala,
men det blev så rörigt med Pelle å mässa å bilen å allt
så jag skippade det.
 Kanske ångrar jag mej
- men nu är det gjort!

 Hoppas på stärkande telefonsamtal i helgen
 så att jag känner att jag lever! ;O)

Jag önskar er alla en bra fredagkväll
& en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Marina

Jag jobbar till klockan 15 imorgon...då tänker syrran cykla ned och möta mig för en öl...eller två - Vill du haka på??

2009-05-15 @ 17:36:00
Postat av: Nina

Du får gärna våldgästa mej om du vill och har tid och lust jag är soloqvist hela helgen

2009-05-15 @ 19:39:58
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, ha en trevlig helg nu!

2009-05-15 @ 20:03:50
Postat av: Marina

...alltså....du måste ha fått ett stärkande telefonsamtal...;o)

2009-05-16 @ 00:08:01
Postat av: Marina

...alltså....du måste ha fått ett stärkande telefonsamtal...;o)

2009-05-16 @ 00:08:22
Postat av: Anita svarar Marina

Ja, ett telefon samtal fick jag - men det var nog mer stärkande för den som ringde! ;O)

2009-05-16 @ 18:41:06
URL: http://jamtlandspower.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0