1:a arbetsdagen!

Det var inte utan besvär jag masade mig upp i morse!

 Inte så trött men otroligt oorganiserad.
 Emil skulle jag oxå ha med mej,
 han jobbar på leveranserna denna vecka.
Men det blev en bra dag,
vi jobbade bra ilag Emil och jag! :o)

Efter jobbet åkte vi och handlade,
 det är ju helg nu igen, Trettondagsafton i morgon
och det ska vara "helgmat"  igen!

Emil beslutade snabbt
 om tre middagar
- skönt så slapp jag : Spagetti idag, steka kött på täljstenar i morgon
och Lasange på onsdag.

Sen har jag lagt en timma i köket,
det blir inte så plockat och torkat
med tre ungdomar ensamma i hushållet i flera dagar.
Men nu är det plockat och klart.

Pelle är i garaget
, Lars har stuckit på badet
och Emil laddar inför en krogrunda ikväll
och så Nils och jag vid varsin dator.
Känns bra ändå att vara tillbaka i jobbartagen,
 med kortvecka och allt.
 
Önskar att jag kom igång med någon slags träning oxå,
 åtminstone promenader....
...det kommer väl, måste bara bestämma mig.
 
Jag har i alla fall inte snusat sedan Nyårsafton,
det ni - snusfri för 4:e dagen - inte illa! 


Kommentarer
Postat av: Lena

Bra Anita!

2010-01-04 @ 21:10:13
Postat av: Nina

Bra jobbat! Heja heja!

2010-01-04 @ 22:18:28
URL: http://ninast.webblogg.se/
Postat av: Maggan

Grattis! Jag håller tummarna för dig.

2010-01-04 @ 22:34:10
Postat av: Marina

Det är duktigt gjort! Fortsätt så!

Själv började jag ta bort julen igår kväll...sicket jäkla företag...ha ha - Vet inte när jag kom i säng...för att stiga upp 06.30 med en känsla av att vara mörbultad från topp till tå.

2010-01-05 @ 10:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0