Husåstugan igen!

Efter några timmars sömn så packade vi in oss i bilen och åkte till Huså!
Jag, PK och Nils åkte!

 Hemma i stan var det -12 grader
men det blev kallare å kallare ju närmare Huså vi kom.
Här i stugan har vi nu -22!

Vi stannade på vägen och köpte ved
- det blev väl en 13st säckar x 40 liter för 500 kr,
 billigt tycker jag!

Nils han tog en tur på skotern

efter att ha kört ved och käkat lunch.
 PK och jag softade framför brasan med varsin bok.

 Jag har frusit så in i bängen nu på eftermiddagen
 - det var bara 8 grader inne i stugan när vi kom.
 Har suttit med alla ytterkläder på,
vantar, mössa och filt.

 Nu har vi fått upp värmen
något och fixat middag
- Oxfilèpasta, sallad å vin.
Gott som bara den!


Nu ska vi se på film,
har ingen aning om vad dom valt "mina två män"!
Jag ska oxå ta av mig skor, täckbyxor och jacka!

 Åhhh, det är så rofyllt här
- önskar att jag kunde stanna
hela nästa vecka.
 Kanske få planera in en "Retreat" för mig i Husåstugan
- jag skulle verkligen trivas här för mig själv..
..eller om någon kompis vill följa med och sköta om mig i några dagar
så skulle jag inte säga nej! ;O)




Kommentarer
Postat av: Marina

Vi har varit i Hackås och lillebrors nyinköpta hus..lite mat & vin - konjak och kaffe...nice! Och Alexander har åkt till London för att se John Mayer på Apollo måndag kväll...å vill du kan jag pyssla om dig några dagar...;o)

2010-01-17 @ 00:52:05
Postat av: Karin

Hej,kanske vi ska åka till Huså helgen 13-14 februari och åka redan på fredag em.???? skulle vara skoj!! =0)

2010-01-17 @ 09:45:10
Postat av: Red

Men så skönt det låter - trots kylan. Jag längtar nu upp till fjällstugan och rödingfisket!

2010-01-17 @ 10:23:02
Postat av: Maggan

Det låter supermysigt. men du kan inte ha fått sovit många timmar. Såg att du fyllfejsat och bloggat vid fyratiden. Knäppgök:)

2010-01-17 @ 17:05:27
URL: http://maigiz.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0