Kassa A-kassan!

Nu har Nils bytt papper med a- kassan sen långt före jul.

Han fyller i sina papper och dom skickar tillbaka dem.
Det är alltid något som fattas,
något som ska fyllas i,
 kompletteringar hit
och kompletteringar dit.
 Nils han har inte fått några pengar
under hela sin arbetslöshetsperiod - 3 månader!!
Hur är det meningen att hanska leva??

Jag menar nu var han smart och fortsatte
att vara medlem i Unionen under sin studietid
- varför får han då ingen hjälp??
Det är ju inte så jäkla lätt heller att fylla i dessa papper....! :O(

Det måste ju oxå finnas ungdomar
vars föräldrar har svårt att hjälpa till ekonomiskt! 

Jag blir tokig på byråkrati!!


Kommentarer
Postat av: Maggan

Jag vet! Jag är expert på A-kassan. Har ju hållit på hela mitt vuxna liv att strula med dem. Jag fick ju inte fast anställning förrän 2005. Fast jag har jobbat sedan jag var 16 år. Konstigt va?

2010-01-27 @ 21:06:37
URL: http://maigiz.webblogg.se/
Postat av: Anita svarar Maggan!

Skit vare Piss uti Kanans land! Haaata! :O/

2010-01-28 @ 01:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0