Ooo, vad en liten gumma kan gno oo...!

Det känns som om jag aldrig kommer att bli färdig
- men det blir jag ju så klart!
Nils hjälpte
mig att handla
- skönt med bärhjälp när man både ska handla mat och gå på Bolaget.
 Sen fixade Nils middag oxå så jag fick städa kylen
 som var skitigare än skitig och överfull av "icke ätbart material"!
Efter middag så åkte Pelle och jag till Kännåsen
med studentpaket till Frida ( Pelles brorsdotter)
som oxå tar studenten i morgon.
 Sen vidare till Odensala och familjen Brodén
vars son Viktor oxå tar studenten.

Nu har jag lagat mat - Citron och örtmarinerad fläskfilé
+ Sommarskinka + Vit Chokladmousse.
Önskar att jag hade störe kyl
- jag får använda en del av garaget som kylrum.
Det ska plockas lite mera och läggas på dukar och dukas till morgonens Champangefrukost.
 Lite svårt att duka dock då Emil inte har en aning om hur många som kommer...
..."hur ska man kunna veta det"?!

Jag är imponerad över mig själv - jag tror inte att jag missat något..
...ännu i alla fall! ;O)


Kommentarer
Postat av: Marina

Visst är det härligt med det ovissa antalet gäster...:o) Bara därför lär jag väl ha lagat mat för ett helt kompani som inte dyker upp..:/

2010-06-03 @ 23:30:11
Postat av: Anonym

Samma här.......mycket mat blir det! ;O)

2010-06-04 @ 00:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0